Vektemor Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Hei. Er det noen av dere som har satt igang fødselen en eller flere ganger ? Synes dere det var verre enn en vanlig fødsel ? Var eventuelt andre gang verre enn første gang ? Jeg skal bli satt igang for andre gang. Første gangen synes jeg var ille, med masse maserier i 12 timer før de ordentlige riene satte inn. Gruer meg til i morgen):
Gjest Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Jeg har blitt satt igang to ganger og født en gang uten igangsetting. Første fødsel var vond, fordi jeg ikke visste hva jeg gikk til- ble igangsatt pga langvarig vannavgang. Fødsel nr 2 forløp naturlig og var en god opplevelse. Fødsel nr 3 igangsatt pga stort barn. Nydelig fødsel, hadde full kontroll og taklet smertene bra.Tabletten ble satt kl 9, fødte kl 21.30 samme kveld. Jeg har et godt tips til deg... Gå masse. Da får du mer effektive rier. Lykke til.
Vektemor Skrevet 15. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2007 Godt å høre at du hadde en god opplevelse. Håper det skjer her også. Skal satse på tyngdekraften, og passe på å gå mye. Takk for svar:)
Gjest Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Ble satt i gang med nr 2...før termin pga diverse ( høy fosterpuls, tegn på morkake som begynte å fungere dårlig etc)...tok sin tid (4døgn)siden jeg var veldig umoden da de satte meg på modning..fikk vanvittig sterke kynnere og ble sliten. Men når fødselen først var i gang gikk det fint, slapp drypp og alt gikk som det skulle. :-)
Potetstappe Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Jeg har ingenting å sammenligne med, har bare født en gang. Men ble satt igang med tablett kl. 09. fredag 06.07. fikk beskjed om at jeg ikke var moden nok så de regnet med baby tidligst søndag/mandag. Men allerede samme kvelden kl 18. tok de vannet. men pga epidural stoppet fødselen opp på 4cm. ble satt på drypp, men det hjalp ikke. Kl 01.30: først da jeg fikk beskjed om at jeg hadde en time på meg til å få en cm til, så de visste at alt ikke hadde stoppet heeelt opp, hvis ikke ble det keisersnitt. KS er min store skrekk, så når jeg fikk den beskjeden gikk jeg fra 4cm. til 10 cm. og baby ut på 20 minutter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå