Gå til innhold

Det var ikke vanskelig å slutte med smokk!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstemann var ikke spesielt glad i smokken, men minsten elsker den. Han er nå snart 3 år, og har en han får om natten. Eller fikk. Har ikke orket å ta kampen med han, og har ikke tid til våkenetter nå.

I går hadde jeg bestemt meg, og han skulle få en bil han har ønsket seg lenge i bytte mot den siste smokken. Han sovnet lett uten, og i dag tidlig fikk han bilen. I kveld sovnet han med litt sutring og et forsøk på å få en bil til i samme serie.

Sover søtt:) Har vært så nervøs for den natt smokken og utsatt det så lenge. Nå har jeg lært:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2-åringen min elsket smokken, og jeg grua skikkelig til avvenningen. (Han hadde den kun når han sov)

Plutseig en dag kom han hjem fra dagmammaen å sa at han ikke trengte sutta. Det ble første kvelden uten sutt. Han spurte etter den et par ganger, men da svarte jeg han han ikke trengte den. Siden har jeg ikke hørt noe. Håper det går like glatt med nestemann! :)

Skrevet

Her var det også så lett som bare det. Ingen sutring i det hele tatt. Brukte bare litt lang tid på å sovne første kvelden. Da hun våknet om morran sa hun "mamma, det var deilig å sove uten smokk". Nå har hun vært uten smokken i 3 uker, og ALDRI spurt etter den, selv om lillesøsteren hennes bruker smokk.

Men jenta mi er 4 år da, vi har utsatt det x antall ganger..

Skrevet

Her gikk det også veldig bra - helt av seg selv faktisk:o) Han har bare brukt smokk på nettene det siste halvannet året og jeg har merket at han har brukt den mindre og mindre. Siste gang jeg spurte (noen uker siden nå) om han ville ha den når han skulle sove, så svarte han bare nei - siden har han aldri brukt smokk:o) Han blir 3 i des.

Skrevet

Vi benytta sjansen når smokken forsvant i barnehagen. Kjøpte en presang til han og sa at smokkefeen hadde vært og henta smokken hans, og lagt igjen en overraskelse.

Siden den gang har vi ikkje høyrt noke om smokken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...