Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Synes det er moro å ønske seg litt til jul .Ønsker meg masse jeg, men sikkert ikke alt jeg har bruk for. men jeg har jo ikke alt jeg ønsker meg. Kan ikke kjøpe alt. Da ville jeg vært helt blakk. Skjønner nesten ikke at folk ikke ønsker seg noe. Er jeg den eneste?
Sånn kan det gå Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Er for min del lite opptatt av ting og tang - kjekt å ha lite - mye friere. Så jeg ønsker meg ikke stort nei. Som en klok mann sa: "Eier du mer enn tre ting, er det tingene som eier deg."
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 jeg!!! jeg liker å eiese av ting. mohaha. også ønsker meg meg relativt unyttige ting som bare gavner meg også.. som designer pensko og kjoler. hehe.
Fabelaktiv Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Var det ikke indianerene som mente det da? Jeg ønsker meg masse og eies av alle tingene mine og nyyyyyyyyter det
Mrs. Bouquet Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Problemet er at jeg kjøper meg det jeg ønsker meg i den prisklassen gavene vanligvis er. Så å ønske seg ny sofa, garasjeporter og å innrede badet i kjelleren blir vel uoppnåelige ønsker å få i julegave.
petite fleur Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 Vi har nettopp kjøpt oss hus og mangler masse! Så her er ønskelista laaaang.....
ano`num *17.03.10* Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 Jeg (eller vi) ønsker oss masse, men jeg kvier meg for å fortelle det. Er jo forholdsvis dyre ting, og jeg har ikke lyst til å gi noen følelsen av at de måå kjøpe det. Da er det mye lettere å fortelle hva barna ønsker seg. De er på en måte ikke like kravstore som oss voksne når det gjelder sammenhengen mellom hva de ønsker seg, og hva de forventer å få. Eller, forventningene ifh hva de forventer å få, blir vell kanskje mer rett å si? I tillegg til at ingen forventer at en barn skal skjønne hva som er "lov" å ønske seg, og ikke. Kommer forresten litt ann på hvem som spør også. Hvis mamma spør meg; skal jeg ikke tvile et sekund på å fortelle at det er mer av hardangerbestikket vi samler på! Men hvis søsken spør, eller andre..... Tja, jeg ønsker meg to høye lysestaker. Men de koster 200kr pr stk. Så jeg vet ikke om jeg har lyst å fortelle det til noen!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. november 2007 #9 Skrevet 16. november 2007 Jeg skal flytte inn i nytt hus. Har ønska meg brødbakermaskin, bestikk, tallerkener ++ Egentlig hater jeg kjøkkenarbeide.. Men ironisk nok har jeg fått langpanne og kakeformer. Plutselig blitt glad i kjøkkenet. Får håpe det holder seg slik, kanskje jeg kan få bli husmor jeg også! hehe (har i alle år sagt at jeg vil ha en mann som kan lage mat, for jeg kan ikke. Når jeg endelig fikk det vil jeg lage maten selv.....) Gavene jeg nevnte jeg hadde fått var fra bursdagen min i oktober btw!
mayaya Skrevet 16. november 2007 #10 Skrevet 16. november 2007 Det er nok engang sånn at de dyreste gavene jeg får, de får jeg av meg selv (evt mannen da). Er det noe jeg virkelig vil ha, så kjøper jeg det. Er det noe jeg ike har råd til, så er det dyrere enn hva folk gir meg i julegave iallefall :-) Men gavekort er jo supert da, sånn at jeg kan legge sammen og få til noe jeg har såå lyst på.. hehe
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 16. november 2007 #11 Skrevet 16. november 2007 Vi ønsker oss endel vi. Har ganske dårlig råd, så det er endel ting det er godt å kunne ønske seg, for jeg er litt dårlig til å prioritere ting jeg ikke finner helt nødvendig.
___ Skrevet 16. november 2007 #12 Skrevet 16. november 2007 Jeg skriver bestandig ønskeliste. Den blir ganske lang og inneholder ting i prisklassen fra hårstrikk og sokker til ny bil. Vi har tradisjon i fammilien fra min bestefar om at vi altid setter opp minst en skikkelig dyr ting på lista som vi vet vi ikke kommer til å få. Vi forteller foresten alle om hele lista, sier en ting til mor, en annen til mannen osv. Alle får hele lista og vi forventer ikke å få alt som står der. Lista er bare for å gi noen gode ideer.
meg & to små vampyrer Skrevet 16. november 2007 #13 Skrevet 16. november 2007 Jeg har mye jeg ønsker meg. Men noe av det kan ingen gi meg til jul og ellers er jeg veldig spesifikk på hva jeg vil ha så det er nok ikke lett å finne gaver til meg. Og siden vi har 0 penger slev i år, og ikke har råd tl å kjøpe julegaver til andre, så vil jeg hvertfall ikke ønske meg noe.
camilla^ Skrevet 16. november 2007 #14 Skrevet 16. november 2007 For første gang har jeg faktisk skrivd liste, en liten en hvertfall. Og mamma lo når hun leste den, for der var det så og si ikke noe dyre greier. Hvem ønsker seg en liten metallboks til å ha muskat nøtt i? Er nok mest slike ting jeg ser vi trenger mer av på kjøkkenet osv. Eneste personlige som står på lista er ett glassbilde, noe jeg tviler på at jeg får. Men har aldri laget ønskeliste før. Igrunn av den grunn at når folk spør, så blir jeg helt blank. Klarer ikke å huske noe. Men i år har jeg vært flink og skrivd på lapp som henger på kjøleskapet når det er noe jeg finner ut hadde vært kjekt å ha, eller jeg ønsker meg. Og nå har jeg lært meg å ikke spørre om hva gubben ønsker seg: Bil, bærbar pc og masse andre store, dyre ting. Men aller helst en hjemmestrikket morgenkåpe. (som om jeg har tolmodighet til å strikke det med det første liksom.. blha) Kan jo bli spennende å se responsen på hva han får.. haha... (men tror han blir rørt til tårer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå