PrettyPink Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Snuppa på 2,5 år har fått falsk krupp igjen, og den lille frøkna er veldig bestem på at hun ikke liker "medusin" Har prøvd alt for å få i henne litt hostesaft som vi har fått for det. Dette har vi prøvd: teskje flaske tatt fra henne smokk, får den ikke før hun har tatt medisin, samme med kosekluten, flaske med vann. Hun ville spise med meg og pappa'n nå litt sent men det fikk hun ikke hvis hun ikke tok medisin. Hun sier at hun ikke liker, vi sier at hvis hun ikke tar får hun ikke smokk, fille vær oppe med mamma og pappa litt og må gå å legge seg, da kommer furteleppen og hun går bestemt tilbake til rommet sitt for å legge seg uten en eneste kose-ting. Får litt vondt av henne, men vi må være bestemte føler jeg. Noen som har noe forslag på hva vi kan gjøre for at hun skal få i seg medisin? Når jeg sier hun må ha medisin fordi hun er syk, får jeg kjapt svar om at hun ikke er syk. ) Litt morsom da...
Pocoyoツ Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Jeg lokker med rosiner. Først medisin, så et par rosiner. Virker hver gang!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 hm. ta kontrollen tilbake kanskje? noen ting er det foreldrene som bestemmer og dette er vel en av de. har datter som har falsk krupp akkurat nå jeg også, hun er ett år eldre en din. hun fikk effedrin mikstur med solbærsmak og den elsker hun. enkelt det gitt.
PrettyPink Skrevet 15. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2007 Det er den medisinen vi har, med solbærsmak. Mener vi har tatt kontrollen. Har prøvd å tvinge det i henne, men hun bare spytter ut. Så nå har hun blitt frattatt alle goder så lenge hun ikke tar medisin. Så nå har hun kanskje sovnet uten noen ting.
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Hadde samme problemet med jenta her da hun ikke ville ha penicillinen mor halsbetennelse. Endte med at vi kjøpt plastsprøyter som vi brukte. Måtte selvsagt tvinge henne, ble litt søl men hun fikk i seg en god del for vi fikk sprøyta godt bak i munnen.
PrettyPink Skrevet 15. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2007 Sprøyten skal jeg prøve neste gang hun våkner. Men det går like ille det. Virker som hun lukker halsen og spytter ut alt.
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 Kjedlig da, men man må jo prøve alt man kan.
PrettyPink Skrevet 15. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. november 2007 Hører at hun må ha medisin, så her må alt prøves. Ikke moro å høre på den pusten hennes. Ser ut til å bli en strålende natt, og jeg som skal på kurs i mogen fra kl 09 til 13. Får håpe vi alle får litt søvn.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. november 2007 #9 Skrevet 15. november 2007 du får la henne sovne, snike deg inn og spøyte det i munnen hennes. hehe. jeg vet ingen andre råd. kan du ikke si at hun kan svelge det med juice, saft, brus eller annet hun liker?
PrettyPink Skrevet 15. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. november 2007 hun har en utrolig evne til å kjenne den smaken i hva som helst. Hun merker all type medisin. første gang hun fikk falsk krupp var i fjor vinter for nesten et år siden, og da fikk vi en litten pille på legevakten som vi knuse i syltetøy. Hun merket det også.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. november 2007 #11 Skrevet 15. november 2007 huff. det er grusomt den falsk krupp pusten. jeg hadde aldri hørt det før søndag natt og jeg tror jeg sov 2 minutter til sammen fordi hun pustet så hardt og pipete. huttetu. hadde opp vinduet på vidt gap og da ble det litt bedre, så det har vært minusgrader på soverommet vårt i en halv uke nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå