Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Hei! Er ny på denne debatten, men har fulgt m en stund.. Er midt i samlivsbrudd/separasjon nå, og vi vurderer å dele barna 60/40.. Minsten er bare 2 år, eldste også under skolealder.. Hvordan gjør dere med fordelig av dager, antall overnattinger, hvilke dager bytter dere på? Hvordan fungerer denne ordningen for dere som har den? Mannen min vil egentlig ha 50/50, men jeg synes d blir feil siden barna er så små.. De er definitivt mest knyttet til meg, spesielt minsten, og å rive dem fra meg halvparten av tida, d går rett og slett ikke.. Jeg har hatt mye mere med dem å gjøre.. Sånn er d jo ofte i barnas første leveår.. Mest sammen med mor.. Noen råd, tips?? Signerer foreløpig med anonym...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Hei! Vi har en sønn på snart tre, og foreløpig har vi 60/40 deling her. Far har 40%, jeg har hovedomsorgen. Pappaen henter gutten i bhg onsdag ettermiddag, og leverer mandag morgen annenhver uke. Jeg henter mandag ettermiddag i bhg, og leverer onsdag uken etter. Ellers prøver vi å få til en middag sammen avogtil, så sønnen vår får se at vi fremdeles er venner og kan ha det hyggelig sammen alle tre. På sikt ser vi for oss en 50/50-deling, men det passer ikke med livssituasjonene våre nå.
junior&vesl@ Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Jeg gjennomgår samlivsbrudd i disse dager. Barnefar flytter i helgen. Vi skal bruke tiden frem til jul som en overgangsperiode, hvor ting skjer på barnas premisser. Etter jul har vi planlagt at far skal ha barna fra onsdag til søndag, annenhver uke. Han syntes det blir lenge fra søndag til neste onsdag, men siden vi er venner så vil han komme innom og spise med oss og legge barna. Vi er også blitt enige om at når noen skal ut på noe, så ringer vi den andre før vi evt. benytter oss av barnevakt. Da blir det summa sumarum ca 60/40 deling. Våre barn er 3 og 6 år. Lykke til i en vanskelig periode. Det er tøft og man må bare jobbe seg igjennom prosessen og sorgen. Jeg har opp og nedturer hver dag, men syntes likevel at jeg klarer å holde hodet over vannet og smilet på plass:-)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 jeg har ei jente på 2.5år.. Vi har 60/40 deiling der jeg har 60.. Barnet blir henten i barnehagen onsdag, ettermiddag av far (etter jobb). og jeg henter barnet hos far ca 1900. annen hver fredag henter far barnet i barnehagen og jeg henter barnet søndag hos far..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 kan legge til at far har barnet 2uker sammenhengende i sommerferien, jul, nyttår, påske og 17mai rullerer annen hvert år. Vi tar ikke med høstferie, og vinterferie før barnet begynner på skolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå