Gå til innhold

Sitter alle bakovervendt til de er 4 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg visste faktisk ikke at det var anbefalt så lenge jeg. Trodde det var til 2 år, men sjekket tryggtrafikk.no og jommen var det ikke 4 år.

Får de plass til bena? Ikke noe tema for oss enda uansett, han er bare 20 mnd og sitter selvfølgelig bakovervendt, men dere med større barn: går det greit å sitte bakover fremdeles?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellomste ble snudd da han var 2,5 år, men kunne nok fått plass noen mnd til.

Minsten kan nok sitte bakovervent til ca 3 år tenker jeg.

Skrevet

Anbefalt ja, men de færreste gjør det..

Snupp sitter nå forover i den ene bilen. (19mnd).

Skal på langtur rett over jul, men etter det snur vi setet i den andre bilen og.

Hun er så lang i beina. I tillegg er hun mye roligere når hun sitter forover, fordi hun kan se mer og følge med. Det er jo og mer trafikksikkert for fører, når ungen er blid!!

Skrevet

Snuppa mi er 105 cm, bare tre år, men faktisk på størrelse med en normal fireåring. Og hun sitter fortsatt bakovervendt. Vi må nok snu henne om ikke så altfor mange cm i og med at hodet begynner å stikke over kanten. Men håper at vi kanskje kommer oss gjennom vinteren før hun blir for lang eller tung. Så det burde ikke med et vanlig bakovervendt sete være nor problem å ha barna bakovervendte til de er på størrelse med en fireåring.

Skrevet

I bilen min, og i bilen til min mann, kan vi sitte bakovervendt en god stund til (er nå 2 år). I bilen til mamma og svigermor er plassen nå altfor liten, men de har andre typer seter enn det vi har i våres biler..

Satt på en tur med mamma idag, og lillemor SKREK fra ho ble satt inn, til ho kom løs...

Skrevet

Jenta mi er to år og tre mnd, og sitter bakovervendt. Men det synger dessverre på siste verset; nå har hun veldig dårlig plass til beina.

Det er store forskjeller fra bil til bil når det gjelder plass til beina.

Skrevet

Hvorfor er det dårlig plass til beina? De kan fint sitte med bøyde bein uten at det er ubehagelig for dem :o)

Skrevet

mini sitter forovervendt.. Han er 2 år..

Skrevet

Har en normalt lang 2,5 åring, ikke problem å sitte bakovervendt. Han bøyer beina litt nå, men ikke sånn at det plager han. Har også litt å gå på før hodet går over kanten på setet, rekner med at han iallefall kan sitte bakovervendt ca. 1 år til

Skrevet

mini ble snudd da han nådde kg-grensa til å sitte forovervendt i stolen. en ting er hva som er anbefalt, en annen ting er hva som er lov...

Skrevet

min er tre år, og har fremdeles masse plass til beina. og han er helt gjennomsnittlig høy.

Skrevet

Jeg vil heller si det slik:

En ting er hva som er lov, en annen ting er hva som er trygt. Det er ikke forbudt å balansere på rekkverket til en gangbro over motorveien (så vidt jeg vet, da) men det betyr ikke at det er trygt. Ikke er det forbudt å svømme alene over Oslofjorden midtvinters, men det betyr ikke at det er trygt.

Og enda en annen ting er hva som burde være lov.

Det er lov å tenke selv. Hva er vitsen med å snu en 8 mnd baby fremover bare fordi den har passert 9 kg? Men jeg har jo skjønt at det ikke går inn hos enkelte.

Skrevet

Dette var altså til lenej

Skrevet

Bra sagt tosøtesmå !

Snuppa på 3 sitter bakover , og kommer til å gjøre det så lenge det går !

Ville aldri snudd henne , fordi hun var over 9 kg , så lenge jeg vet at det er tryggest å sitte bakovervendt !

Skrevet

Vi har ikke bil, men eldstemann satt bakovervendt til 3,5 og minsten på 3 år sitter slik enda. Vi låner bil som har et sånt sete, og vi kjører så kort at det ikke er noe problem for bena heller.

Skrevet

Jeg er kanskje litt i overkant opptatt av sikkerhet, men skulle uhellet være ute vil jeg heller at han brekker ett ben enn å skade eller i værste fall brekke nakken!! Søsteren min har nemlig hatt begge sine forover siden de byttet fra babysetet og jeg skjønner virkelig ikke at to så utdannede og oppegående mennesker lukker øynene for hva som kan skje!!

Men da tenkte jeg at det kanskje er jeg som er hysterisk, men godt at vi er fler som tenker sikkerhet her, og at det er håp for at han kan fortsette å sitte bakover lenge enda!

Skrevet

3-åringen var sitter bakovervendt, går helt fint.

Skrevet

lillegutt sitter forover.... han er 15mnd, og har gjort det en god stund nå!! var umulig å ha han andre veien, for da bare hyyylte han!! nå er han blid og fornøyd når vi kjører bil, og han kan følge med på vegen og på det som skjer i bilen:)

Skrevet

Snuppa er 22 mnd og skal iallefall sitte bakovervendt til hun vokser ut av stolen sin, og det er lenge til! Har god plass der hun sitter :-) Har et izi kid sete og om hun vokser ut av det før hun er 4 år, kjøper vi et sete til som er kun bakovervendt som går til 25kg.

Skrevet

Gutten min må bytte stol , men jeg venter til han er kommet opp i 9

kg som det står på det nye sete. Sete nr to hos oss er faktisk fram

overvend ! Å gutten er ca 7 - 8 mnd når han hopper i det. Grunnen

til at det ble dette er fordi det er vanskelig å roe han ned når han sitter

bakover, så vi invisterte i et recaro sete som faktisk er noe av det

tryggeste du kan få. Det er dobbel sikring osv på sete, så ja, vi gleder

oss faktisk til å hoppe over idet framovervendte sete !

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eldste satt vi forovervendt når hun var nesten året.

Mini er bare 2 mnd, så det er jo enda ikke et tema...

Skrevet

mini var ikke 8mnd da han var 9 kg.. han var 11..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...