Gå til innhold

Bleier - engangs, eller ...?


Tarzan06

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med noe annet enn engangsbleier? Har igrunnen ikke tenkt så mye på at det finnes alternativer, men kanskje man skulle prøve å begrense søppelmengden? Kanskje er det bedre for barnets hud også? (det sto det i alle fall i en reklame jeg leste, og de forteller jo alltid sannheten...)

Er det i så fall mye arbeid å vaske dem, hvor mange trenger man, hvilke ulike typer finnes og hvordan ligger de an prismessig - noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt engangs til mine 2 første. Kunne tenkt meg tøybleier. Der man bruker gassklut innerst, med flanellklut utenpå, og bleiesnipp utenpå der igjen. Har kjempe god erfarin med disse, men vet ikke hvor man får tak i dette. Er jo klart at dette er mer jobb, men det er bedre for babyen. Brukte dette på mine søsken da dem var små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engangsbleier her iallfall, ingen tvil om det! Har to barn fra før av, og nok klesvask... Ingen ønsker om å vaske enda mer nei! Dessuten er det jo så lettvint med engangbleiene, at jeg ikke orker å tenke på noe annet engang. Sikkert ikke veldig miljøvennlig alternativ dette, men føler at jeg er flink på andre områder der. Her vi bor er det resirkulering i bøtter og spann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på å hovedsakelig bruke tøybleier, men når vi skal på ferie, helgeturer etc blir det nok papirbleier.

 

Jeg har får endel informasjon om tøybleier fra Helios, de selger alt man trenger og har både enkle og avanserte varianter. Jeg kommer nok til å bruke bleiebukse (du får de i ull, bomull eller mikrofiber) og rispapir. Rispapiret (innlegget) samler opp alt og du kan kaste det hele i do uten masse gris. Har sett at de fleste babybutikker også har tøybleie-pakker.

 

Mine grunner til å velge tøybleier er at det skal være bedre for babyhuden, mer miljøvennlig og litt mer jobb enn papirbleier. (noe som jeg håper får oss til å venne babyen av med bleier tidligere, syntes det er så mange barn som går med bleier til de er både 3, 4 og 5 år...)

 

Men, jeg har jo ingen barn fra før, så det er lett å være idealist nå, vi får se hva som skjer når den lille gutten kommer :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...