Gå til innhold

Tror jeg må ty til vold ovenfor nboen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har nettopp kjøpt leiligheten vegg i vegg med vår, og har revet ALT inni. Jeg har jo full forståelse for at de pusser opp, men jeg kan ikke skjønne at de HVER EN JÆ*** kveld ca kl 19.45 begynner å meisle i betonggulvet med borr!! Jeg var borte å snakket med de den første kvelden, var høflig og hyggelig, og sa at min 2-åring har lagt seg på dette tidspunktet, og at lyden er så høy i vår leilighet at han blir livredd! De lovte at de var straks ferdige, og at de skulle ta hensyn, men alikavell har de begynt til samme tid hver dag! Er det virkelig ikke mulig å gjøre det tidligere på dagen? Er det nødvendig å gjøre det som bråker mest, på kvelden? De unnskylder seg med at de har lov til å holde på med slikt til kl 20, men er det ikke noe som heter hensyn lengre?

Jeg trampet meg bortover dit i kveld igjen, men da åpnet de ikke døren for meg!

GRR!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be dem slå opp ordene Hensyn og Folkeskikk i ordboken.

Skrevet

Tror de er for tette i pappen til å skjønne noe som de leser i en bok..

VIL HA HUS NÅ!

Skrevet

Jeg har inntrykk av at veldig mange som bor tett innpå hverandre i leiligheter er veldig opptatt av hva en har rett til, og da skal den regelen på død og liv følges. I tillegg er de veldig opphengt i at andre følger reglene til punkt og prikke også.

Jeg vet ikke hva jeg skal råde deg til... Men forstår jo at naboene dine må gjøre en del oppussingsarbeid på kveldsstid. Er ikke sikkert de har mulighet tidligere, men de burde jo gitt beskjed om at det til dere. Tror jeg hadde spørt de neste gang jeg traff på dem hvor lenge en må regne med at de bråker såpass, fordi dere ser dere nødt til å overnatte andre steder eller noe i den duren. Kanskje de faktisk kan klare å få arbeidet gjort på et bedre tidspunkt, for eksempel på dagtid på en lørdag.

Skrevet

Det er jo mulig at de faktisk ikke har noe valg da, er jo ofte sånn når en overtar en bolig at det er ting en er nødt til å gjøre....Siden de begynnet på fast tid hver kveld, antar jeg at det er fordi det er da de kan!

Det er ikke kjekt å være en plage for andre, og det føles nok ubehagelig for dem og, når de vet dette.

Forstår igrunnen begge parter jeg, tenkte bare jeg skulle argumentere litt for dem, denne gang...men det er jo barna dette går ut over...

Skrevet

Jeg GJORDE det du snakker om - å ty til vold mot naboen....Etter et halvt år m utallige klager, advarsler og telefoner til politiet pga hans konstante festbråk/støy, klikka det for meg, og jeg spaya ned hele fyren m CS-gass... Enden på visa var at jeg fikk bot for bruk av ulovlig våpen, og min anmeldelse mot ham ble henlagt....Sukk...Så vil bare si at jeg vet J..LIG godt hvordan du har det!!!! All min sympati...

Skrevet

Trøst deg med at bare er for en periode. Det blir sånn iblant når man bor tett sammen :)

Skrevet

De bruker et renoveringsbyrå, (broren til hun som skal flytte inn der) og de er her hele dagen. Så de kan godt gjøre dette bråkearbeidet tidligere!

Skrevet

Uffda!

Foreløpig har jeg holdt meg til å delje på vinduet deres med kosten! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...