Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Har ei jente på 3 mndr. hun fikk vaksine idag. har feber på 38,9 sist jeg målte.. det var for over en time siden.. ga henne da en stikkpille. kjente på henne nå og hun kjennes fortsatt glovarm ut bør jeg måle tempen igjen`?? eller er det for tidlig?? Prøver å ringe legevakten:( men får alså ikke noe svar.... =( blir så bekymra jeg for lillejenta mi.. hun HYLSKREK når vi skulle gi stikkpille... var så fælt..
pustpes Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Har du tatt av overflødig klær? Trenger bare en bomullsbody. gi mye væske. Ring legevakten hvis temp stiger til 40. Hvilken dose på stikkpille? jeg selv ville ha gitt 120 mg.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Hun skrek sikkert fordi feberen gjør at hun er litt øm og vond i kroppen, husker min gjorde nøyaktig det samme etter 3 mnds vaksinen, helt forferdelig for liten og stor:( Er hun kald på hendene? I såfall er feberen på vei oppover, hvis ikke ville jeg kanskje ventet litt med måling og fortsatt å ringe legevakten med mellomrom, alltid betryggende å få snakket med noen. Lykke til med den lille da!
Gjest Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 prøv å se det ann.. sover hun nå? Du får måle om en times tid, det er fæææælt når våre små får feber :s ussj!! håper hun blir bedre snart.
Tante Sofie # Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Tips når en gir stikkpiller: ta litt vaselin på tuppen, da glir den lettere inn, og greiere å legge barnet på siden. Feber er ikke gøy, gjør som hun over sier, ta av overflødige klær-må ikke kle varmen inne. Det går bra dette, det er nok bare reaksjonen på sprøyta, imorgen tidlig skal du se alt er bra med snuppa di:-) Lykke til, klem:-) (men utrolig at legevakten ikke svarer da!!!)
Tante Sofie # Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Og så masse å drikke, det er viktig! Husk å være rolig, selv om du blir litt bekymret, er du rolig blir hun og rolig- du er hennes verden, vet du:-)
Minamariamamma Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 åå jeg føler såå med deg...... det er ikke gøy. jeg er ikke sykepleier men mamma til 2.... :) og vært gjennom det samme. hvis du vil måle tempen på henne nå så gjør det,slik at du blir trygg. Men husk at små barn får fort høy feber..... men fortsett å ring legevkata hvis du føler deg tryggere da.... Gjør det slik at du blir tryggere og roligere...vi har ring mye til lege og legvakt og det er bedre det enn å være redd..... så gjør det som for deg til å føle deg trygg...det er iallefall mitt råd. Lykke til og håper du får en god natt:)
LegallyBlond Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Det er ikke for tidlig å måle igjen, det ville jeg ha gjort. Fortsett å ring legevakten og hør hva du bør gjøre, spesielt om ikke feberen er gått ned. Ellers gjør som andre her sier, av med mest mulig tøy og så mye drikke som du klarer. Kjipt når de er syke når de er så små
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 15. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. november 2007 Huff.. fikk endelig svar på legevakta!! prata med en utrolig koselig dame. fikk beskjed om bla. å sjekke tempen og ringe tilbake om den sto på det samme osv. og da måtte jeg bare ta turen inn.. Har sjekka tempen og den låg nå på 38,1.. så den har gått ned! har kun en tynn body og en tynn pysjamasbukse.. må ha det på, for hun ligger i pute.. og må da ha noe innenfor den plastdelen.. =( så det blir nok varmt for henne uansett=( men er temp grei nå da?? syns hun er nokså varm jeg.. hender og føtter er kalde.... hva menes med mye drikke?? vann?? eller skal jeg amme henne mye?? tuuuusen takk for svar alle sammen... Huff ikke noe gøy dette her=(
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 15. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. november 2007 dytter
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 15. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. november 2007 dosen er 60 mg tror jeg...0-4 mndr... det som plager mg litt er at hun i tillegg kasta opp all melka si ikveld... seriøst..alt kom opp i en sprut.... men merker at hun er litt mindre varm nå... men forsatt varm seff..
Mamma til verdens beste barn Skrevet 15. november 2007 #12 Skrevet 15. november 2007 Hvis hun er kald på hendene og føttene tyder det på at feberen stiger, mål om ett kvarters tid igjen. Amme henne så ofte og mye hun vil, tror ikke du skal gi noe annet til en så liten en. Føler sånn med deg! Men det går nok helt sikkert bra, det er jo veldig vanlig og du er jo så flink som følger med så godt!!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 15. november 2007 #13 Skrevet 15. november 2007 Det husker jeg min gjorde etter vaksine nr 2 faktisk, kanskej det er vanlig?
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 15. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 15. november 2007 takk. da sjekker jeg igjen om ett kvarter!! =) det går nok bra.. men er jo min første dette.. så er så usikker på alt... syntes det var helt grusomt med den stikkpilla hvor lenge skal den holde feberen nede egentlig ?
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 15. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 15. november 2007 dytt
Mamma til verdens beste barn Skrevet 15. november 2007 #16 Skrevet 15. november 2007 Det aner jeg egentlig ikke, men det er vel noen timer? Vi har netopp hatt en runde med høy feber her skjønner du, han hadde mellom 38,5 og 41 i tre dager. Han hadde 41 på kvelden og fikk paracet, målte ham rundt 3 om natten og da var tempen rundt 36,5-37 grader og om morgenen var den 39,7 igjen, så den holder nok noen timer i alle fall. Kjenner meg såååå godt igjen, vet akkurat hvordan det er assa, god bedring til den lille tulla, håper det snur fort for dere!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 15. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 15. november 2007 *phuu..* feberen har gått ned mer nå=) nå er den nede på 37,9.. så da roer jeg meg heeelt ned;) det skal jo bare gis 3 ganger av stikkpillene i døgnet ettersom d jeg har forstått.. så da blir det vel en stund til neste pille om den stiger igjen! Hørtes ikke noe gøy ut med de tre dagene... og 41 i feber.. !?! hadde freaka jeg da:P Da får vi prøve å såve litt så får jeg følge ekstra med i natt!! krysser fingrene for at denne feberen gir seg.. for dette var jammen meg skummelt! tuuuuusen takk for svar =) evig takknemlig her alså!!! =) =) Godnatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå