Gå til innhold

fjerde, femte og sjette barnesykdom....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen? Alle har lette sykdomsforløp, feber og forkjølelse, og avsluttes med utslett. Hvordan vet jeg hvilken av disse barnesykdommene barna mine har?

Ikke att det er veldig viktig å vite akkurat hvilken de har, men synes det er merkelig at de er såååå like.... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den fjerde barnesykdommen får de ofte når de er helt små, gjerne under året. De får først feber, ganske høy i 2-4 dager men almentilstanden ellers er bra. Når feberen forsvinner får de utslett, blekt rødt, mest på magen og ryggen.

Den femte barnesykdommen får de som regel mellom 5 og 15 år. Det begynner som regel med lette influensasymtomer. Deretter kommer utslette, som regel i form av røde kinn som ofte klør. Noen, spesielt hvis de er ungdommer eller voksne får ofte hevelser og smerter i leddene. Lett feber.

Den sjette barnesykdommen er det samme som den fjerde, bare ett annet navn. Hvorfor man kaller det forskjellige ting er jeg ikke sikker på.

Skrevet

Takk for svar :-) Barna mine er 1,5 år og 3 år. Minstemann har hatt den fjerde barnesykdom før. Så da er det kanskje mulig at de har den femte, eller sjette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...