Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min på 2 år og 4 måneder har vært forkjølet ca en uke, og i går natt fikk hun feber. Jeg antok at det var øre- eller halsbetennelse for det får hun nokså ofte. Gikk derfor til legen med en gang for å få sjekket om det var det ene eller det andre. Men legen sa at det ikke så mer rødt ut enn en kunne forvente av en vanlig forkjølelse.

I dag har hun imidlertid siklet noe helt ekstremt. Genser og body ble helt våt, og vi måtte finne frem sikle-smekkene. Og alt hun prøvde å spsie kom rett ut igjen med et kontant au! Dette minner sterkt om den perioden da hun fikk tenner. Kan det komme nye tenner nå?

Hun har 16 tenner fra før, så det skal vel komme noen til (4?). Men trodde de kaltes "3-års jeksler". Kan det rett og slett være de som kommer nå?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min på 2 år og 4 mnd har nettopp fått 2 tenner! To jeksler. Han hadde feber, sov dårlig og klaget mye på de tennene. I tilegg siklet han og bæsjet hele veien.

Han skal ha 2 jeksler til.....tilsammen 20 tenner.

Jeg har hørt at de kaltes 2 års jeksler?

Det er kanskje tenner på gang hos jenten din ja

Skrevet

Det heter 2 års jekslene.

Jenta mi har fått en som jeg ikke la merke til før den allerede var det. Men da forstår jeg hennes desperate tygging på smokken for en stund siden:o)

Hun er nå 2 år og 2 mnd.

Skrevet

Takk for svar! Er tenner ja. I dag kunne vi kjenne små tapper på 2, kanskje 3 av de fire jekslene. I dag har hun ikke siklet i hele tatt...

Nå kan det imidlertid være at hun får vannkopper. Masse små prikker på hele overkroppen. Er spent på hvordan det ser ut i morgen. Tror jeg kan oppsummere med at alltid er noe- blir i alle fall ikke kjedelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...