Gå til innhold

sår/sopp på halsen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 3,5 mnd har nesten konstant vært rød på halsen. På siste kontroll mente hs at han kanskje har fått sopp og jeg dro på apoteket og kjøpte en salve. klotrimazol het den.

Hvordan vet jeg at det virkelig er sopp? Er det farlig å bruke den hvis det ikke er det? Ble litt skeptisk når jeg leste på pakken.

Er det andre råd for denne halsen? Det syns kun når han ligger på magen for ellers så blir den jo gjemt inne i alle hudfoldene. (en temmelig god og rund gutt dette).

Siden han mest ligger fortsatt så får jo ikke halsen noe særlig luft og det blir svett og fuktig på halsen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Canesten er i hvertfall ikke farlig å bruke selv om det ikke skulle være sopp. Klotrimazol vet jeg ikke noe om, så tørr ikke utale meg om den...

Datteren min har også blitt sår i mellom hudfoldene på halsen ett par ganger. Hos oss hjalp det å vaske også la luft tørke (vanskelig, men jeg holdt hudfoldene fra hverandre og blåste som en gal), for så å smøre det med zink salven jeg hadde fra før til stumpen hennes. Dette gjorde jeg en morgen og en kveld og da var det så å si borte dagen etter.

Lykke til:)

Skrevet

Du kan prøve zinksalve først! Det hjelper hvis det bare er irritert hud. Jeg oppdaget plutselig at jenta vår var rød under dobbelthaka i halsen, men hun ble helt fin igjen etter at jeg prøvde med litt zink!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...