Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gidde dere grøten og hvilke konsistens hadde den? jenten min er 3 1\2 mnd. har prøvd med veldig tynn grøt via skje, men den renner bare ut igjen og det blir masse søl...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde som deg!

En uke med veldig tynn grøt...kun 1 ts maisgrøt.

Neste uke tok jeg 2 ts`er....når jeg var oppe i 4 ts`er så begynte jeg å gjøre den litt tykkere.

Gikk veldig fint med min gutt, han slukte i seg grøten og nynnet samtidig. Det er veldig forskjell, men etterhvert så vil hun nok skjønne hvordan hun skal gjøre av den. Ikke bare lett å være liten. Et godt tips er å bruke smekke med plast på undersiden, så ikke alt blir gjennomvått!

Lykke til!

Skrevet

takk for svar :o) jeg må sikkert prøve med noe annet an maisgrøt. skulle gi henne i sted, men hun bare hylgren helt til jeg bare gav henne melk...men det kommer vel seg etter hvert for jeg håpe.

Skrevet

jeg gjør grøten så tynn at sønnen min kan drikke den fra flaske.. da går det ned på høykant.. har omtrent akkurat begynt å gi han litt, men har tenkt til å gradvis gjøre den tykkere etterhvert

Skrevet

Jeg laget grøt av en ts maisgrøt i begynnelsen. Brukte ca 30 ml mme. Økte litt etter litt, og lager nå full porsjon grøt. Nå bruker jeg ca 100 ml væske.

Økte fra smaksprøve til full porsjon i løpet av ett par uker.

Lykke til!

Skrevet

Ett annet tips er å gi de litt melk først sånn at de ikke er for sultene når man prøver! Det måtte jeg gjøre her. Litt over halve flaska med melk, så grøt, så resten av melka.

Fikk det tipset av HS. Ikke for sulten, og ikke for mett:) Da var det best å prøve nye ting!

Lykke til!:)

Skrevet

takk:-) på pakken med mme står det jo hvor mye melk de skal ha\trenger. gir dere grøt + full porsjon med melk, eller lager dere grøt og så gir resten av melken som er igjen?

Skrevet

Hei. Jeg har gitt grøt fra ca. 2,5 mnd pga at hun drakk alt for mye mme.. Nå er hun 5 mnd, og jeg gir full porsjon med mme. Men er ikke alltid hun drikker opp alt da. Tenker sånn at hun trenger litt før natten. Men nå har vi akkurat innført 2 grøtmåltider også, da, så det blir betydelig mindre melk nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...