Gå til innhold

Ull og Eksem.... Pokker!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min har et par tørre partier bak skulderen og hudlegen mente det kunne være begynnelsen på eksem.

Og i den anledning sa han at jeg måtte ikke finne på å kle babyen min med ull rett på kroppen, det ville trigge eksemen :-(((

Jeg skal såklart ikke gjøre det, men pokker heller, har jo kjøpt masse ull klær da, fra janus, bånsull og lillelam, det er jo ikke så billig da...

Æsj!

Men får bare legge det bort...Vil jo ikke at han skal bli full av eksem heller. Saueskinnet han ligger på skal også vekk :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe av det som er grønn krinkelull i str 80, vel? :-p

Skrevet

Nei, beklager...

Grønt er ikke hans farge ;-) Hehe

Skrevet

Det var dumt, gitt :-p

Men rop ut hvis du skal selge noe da

Skrevet

kan man ikke bruke saueskinn heller?? har akkurat tenkt å kjøpe dette,men vesla ser også ut til å ha fått eksem.. har brukt ullbody og strømpebukse et par ganger,men så ikke noe forverring av det.

Skrevet

Ull er av organisk matriale og levende, derfor er det ikke noe særlig mot eksem.Det rigger det. Men man kan jo bruke saueskinn om man ikke ligger direkte på det. Pysj, klær eller teppe imellom så kan man bruke skinnet...

Skrevet

Jeg kommer ikke til å bruke ull direkte på kroppen hans lenger. Han har ikke blitt kjempe ille, men vil vi gjøre noe som kan føre til at han blir verre, det er det vel ingen som vil.

Når det gjelder saueskinn, må du evnt kjøpe et som ikke inneholder lanolin. Hvis det er noen som ikke inneholder det da, det vet jeg lite om.

Skrevet

Det er sant, men jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å ha body innenfor body liksom, samme med strømpebukser...

Har en pysjamas i ull frotèe, det er 100% naturlig ull, det er vel ikke lurt å bruke den heller da?? Noen som vet det? Ull er ull liksom?

Skrevet

Min har også eksem :( Var på Cubus i dag og kjøpte ull bodyer hvor det er bomull innerst og ull ytterst. Kjempe praktisk... Men har jo måtte pakke bort mye ullklær da:( Kjipt, men vil jo ikke at det skal bli verre...

Legg teppe, laken oppå saueskinnet, det ha jeg gjort og det går bra. Nå har han det i vognen, memn har kjøpt ny vognpose i dun som vi skal ta i bruk i morgen.. Gleder oss..

Skrevet

er det sant? jenta mi har også et område som er tørt/irritert..kan det være eksem? prøver å smøre med krem, men blir ikke særlig bedre..kan det rett og slett være ullet?

Skrevet

Prøv Joha! Der er d bomull innerst og ull ytters, jeg har d og er kjempe fornøyd! Fint ser d ut også, med striper og trykk fremme!!!

Skrevet

buhuu jeg som har kjøpt masse nostebarn og krokofanten og janus, cubus.....alt e vel waste..kansje eg ska spørre legen om det først

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...