Gå til innhold

Noen som har erfaring med Gaviscon til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt anbefalt det av helsesøster, på grunn av at poden gulper en del... Da jeg spurte etter det på apoteket og sa at det var den lille i vogna som skulle ha, fikk jeg nesten ikke kjøpt... Derfor litt skeptisk, og lurer derfor på om det er noen her som har erfaring med det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann...ja har vært på sykehuset med jenta mi pga det samme her er det oppkast mest...legen sa jeg skulle prøve 5 ml halv time etter måltid og før hun legger seg.hvis det ikke hjelper kan vi gå opp til 10 ml...lurt å bruke sprøyte å lure det i barnet.apoteket hvor jeg bor hadde aldri hørt om det at spebarn kan bruke det,men di kan det.grunnen til de gulper kaster mye opp er slimhinnen i spiserøyret er veldig tynn ennå så noen får fort sure oppstøt å graviscon skal hjelpe......lykke til:)

Skrevet

Takk for svar!

Vi prøvde Gaviscon til ett måltid i sted, men etter det hadde gått en liten stund kom det klumper opp igjen. Regner med at det var det "lokket" som helsesøster sa dannet seg av Gaviscon. Men trodde det skulle bli helt "tett" jeg liksom, så ingenting skulle komme opp igjen. Virket det første gangen på jenta di? Vi brukte sprøyte vi å, med kun 2 ml i. Helsesøster anbefalte å begynne med lite, og at han max skulle ha 5 ml. Han spyttet ut litt med en gang, og det skjønner jeg... Det smaker jo pyton! =(

Skrevet

jeg fikk vite dette av sykehus legen i går og har akkurat begynt,det kmmer ut igjen men han sa at det kan ta en stund før det virker.han sa 5 ml å max 10 så det er helt trygt:)så vi må nåkk smøre oss med tålmodighet og håpe det gir seg.jenta mi har masse oppkast og skal inn på 24 timers ph måling....så får vi se hva de finner ut av det:9

Skrevet

Ok. Det er ikke oppkast som kommer her, gudskjelov. Helsesøster har henvist oss til en fysioterapeut, for å sjekke om poden er skjeiv. Hun tenkte på KISS-syndromet, sa hun.

Lykke til videre! Og takk for raske svar! =)

Skrevet

gulp er ikke kjekt det hell hvertfall ikke når det blir mye...blir jo som halsbrann for de små stakkars...men du får og ha lykke til:)alltid kjekt å hjelpe når jeg vet jeg kan hehe:)

Skrevet

mini var inne til måling forrige uka, og fikk brev igår, at han har refluks. så han skal få begynne på medisin. hvilken vet eg ikke. men barnelegen sa vi kunne gi han en liten skje med gaviscon, inntil dem finn ut her hva han skal få da.. har ikke time før tirsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...