Gå til innhold

litt personlig spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bare lurte på om dere kun gjorde knipeøveler eller om dere gjorde noe annet? ikke meningen å spørre om slike veldig personlig spørsmål. jeg lurer nemlig på om jeg også kanskje burde prøve sånne vaginal kuler. Noen som anbefaler dette? syns det er litt pinlig å spørre, men håper det er ok :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

neimen Aprilsmurfen da.....hehe neida :-)

Jeg har vært utrolig dårlig på knipinga, burde helt klart satt inn en ekstra treningsøkt hver dag på det ja. Men det er så utrolig fort gjort å glemme hele greia synes jeg.

Sånne kuler har jeg aldri prøvd, men tror kanskje det var Seier og Glede som hadde litt info om sånne, eller tar jeg feil nå?

Skrevet

Jeg mener også at det var Seier og Glede som anbefalte disse kulene...

Burde absolutt selv knipe og bruke kuler, trodde liksom ikke at det skulle bli noen problemer etter fødselen (KS) når det ikke var noen problemer når jeg var gravid... Så vi er nok flere i samme båt!

Skrevet

He he må egentlig si at det var godt med en påminnelse for jeg er skikkelig dårlig på det. Må nok øve mer ja.

Skrevet

hehe, ikke så pinlig dette vel?

Jeg har knipeøvelser fra fysioterapi som jeg må gjøre hver kveld og i løpet av dagen. Gikk til opptrening av bekkenbunnsmuskler etter fødsel, og det hjalp veldig!

Mine øvelse er: Knip - hold i 10 sekunder - slipp ut ved å telle laaangsomt til 5. Ganske slitsomt faktisk! Men øvelse gjør underverker, så sett i gang å kniiip!

Skrevet

Overhodet ikke pinlig spørsmål, og et veldig viktig poeng nå etter en fødsel, for å unngå problemer med urininkontinens senere!

Jeg kan på det varmeste anbefale vaginalvekter. Du kan kjøpe dem på apotek, bandagist eller på kondomeriet (av alle steder). Vektene er fine, for de viser deg hvilke muskler du skal knipe, det er ikke alltid like enkelt når du skal prøve på egenhånd.

Når du har funnet de rette musklene synes jeg også det er viktig å poengtere at man kan knipe uansett hvor man er og har en kort liten pause, vektene er litt mer pinlig å dra fram når man har 10 min ledig.

Mitt lille tips: ved rødt lys: kniiiip (tell til 10) og slipp. Gjør dette så lenge du står ved rødt lys... Og gjenta hver gang du kommer til et lyskryss og må vente på lys. (Jeg må le av meg selv noen ganger, for rødt lys for meg betyr; kniiiip!)

Eller det er reklamepause på TV. Kniiip og pust ut.. Kniiip og pust ut. Hvem vet, kanskje reklamene blir litt mer interessante?

Det er en fin vane, og vi har lett for å glemme nå som vi har det travelt med den lille! Og det er faktisk positivt for sexlivet også *smiler*, du trener opp føligheten i skjeden etter den harde fødselen!

Skrevet

Synes ikke dette er et pinlig tema i det hele tatt. Alle vet at graviditet og fødsel gjør noe med underlivet. Jeg har også gått til innkjøp av vaginalvekter. Jeg kjøpte det på apotek, og fikk beskjed om å anbefale det til alle jeg kjente som hadde vært gjennom graviditet og fødsel. (Skrev vel et lite innlegg om det også..) Jeg var flink til å bruke dem en stund, men det har nå sklidd helt ut desverre. Bra med en påminnelse! Skal prøve å komme i gang igjen...

Skrevet

Det eneste som er pinlig er at jeg nesten ikke har gjort knipeøvelser. Det er jo dumt av meg, og kan komme og bite meg skikkelig om noen år. Og DA blir det pinlig da! Bra med en påminnelse :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...