Gå til innhold

Sliten i hjertet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer et hjertesukk fra ei som har sin førstefødte på 20 mnd i barnehagen, hvor hun trives godt. Men de siste 2 månedene har hun slitt seg gjennom 5 sykdommsrunder og 4 legebesøk, alt fra feber, influensa, ørebetennelse, streptokokker og nå sist omgangssyke. De siste 2 ukene har vi i tillegg slitt med veldig rødt utslett nedentil, ikke godt å si om det er bleieutslett eller om det kommer av mye løs mage pga sykdom. Apetitten er veldig variabel, akkurat da hun spiste godt og mye så kom omgangssyken. Jeg kjenner at det tærer på et mammahjerte, hun får liksom ikke tid til å bli frisk og ha det godt før en ny runde kommer. Jeg vet at det er pga barnehagestart, trøster meg iallefall med det, men jeg kjenner at jeg blir trist. Synes det sitter sykdom i alle veggene i huset, og har også blitt smittet av et par av sykdommene selv, noe som også tapper meg for energi. Hvis ikke utslettet blir borte (nå har jeg prøvd med hydrokortison 1 % en en uke) i løpet av helgen blir det nytt legebesøk for å sjekke evt. matallergi. Hun er småspist, men i det siste har det ikke blitt mye nedi skrotten hennes. Smiler gjør hun jo lell, men jammen har det vært spesiellt mye sinneanfall og surving i det siste også.

Er det noen flere som opplever det samme?

Og spesiellt er jeg nysgjerrig på dette med utslettet. Vi mødre tenker jo ofte det verst tenkelige. Håper dere øser ut med deres erfaringer, jeg trenger det nå :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun har gått på endel penicillinkurer i det siste, så kan det være årsaken til utslettet. Ødelegger normalfloraen vår. Prøv å gi henne yoghurt/biola, og smør utslettet med krystallfiolett (på apoteket), har funket hver gang vi har hatt gjenstridige utslett hos oss.

Stakkar lille jenten din, og stakkars dere slitne foreldre, skjønner det godt..

Lykke til videre!!

Skrevet

Høres ut som oss, så jeg føler så absolutt med deg!!

Vet ikke hva utslettet kan vere,men innlegget over virka jo logisk.

Eneste vi har fått i jenta vår når hun har vert syk er youghurt også litt pepperkake nå de siste dagene.

Ville vel igrunn bare si at du ikke er åleine!!

*trøsteklem*

Skrevet

Huff, høres ikke godt ut for noen av dere...

Ville bare komme med et tips ang. utslettet: etter antibiotikakurer er kroppen spesielt utsatt for soppinfeksjoner, og både jeg og snuppa har fått sopp etter hver antibiotikarunde vi har hatt. Kjøp canesten eller annen soppdrepende krem, verdt et forsøk!

Du kan også stikke innom HS eller lege for å bli sikker på at det er sopp, men vi har droppa det iom at vi har fått det så mange ganger hver.

Dette er første skikkelige VINTER for oss også, i fjor lå hun jo bare i vogna, liksom.. Så her er det snørr of feber og hoste og et herlig liv. Se fram mot sommeren og kos dere inne mens dere er syke og pjuske - Elias på DVD og fruktte med melk er en slager her i gården.

:-)

Skrevet

Uff, stakkars mamma'n:( Kjenner meg sånn igjen altså!!

Her har vi gått syke sammenhengende i 4 uker i høst og til tider han lille på 20 mnd vært så dårlig at vi har stått omtrent i alarmberedskap.) 41 i feber på vei opp er ikke gøy... Så jeg kjenner til det slitne hjertet! Man blir jo utslittt bare av bekymringene!

Min fikk også utslett i bleieområdet av den første penicillinkuren, røde prikker, men disse forsvant av seg selv når kuren var over, smurte det bare med a-krem egentlig. Men veldig vanlig å få sånne reaksjoner på penicillin!

Håper hun kommer seg snart! Vi hadde ørebetennelse, ørebetennelse, streptokokker og gav ham homeopatmiddel på slutten av av de to penicillinkurene han måtte få og nå har han bank i bordet vært frisk i over en uke:) Og apetittet er absolutt tilbake, spiser som en hest, helt tydelig at han har behov for å spise seg opp etter en lang tid med dårlig matlyst. Håoer det skjer for din snart også, klem

Skrevet

Takk for alle de koselige svarene, setter pris på det :-) Vi var hos legen i dag, utslettet er like ille fortsatt. Han mente at det kom av penicillinkur, sykdom og diare, og at iallefall selve utslettet ikke hadde noe med matallergi å gjøre. Fikk en krem som heter Mildison Lipid, så da får vi prøve det. Nå er det snørr og "vanlig" forkjølelse som rår her i heimen, det er jo "ingenting" lenger, hehehe. Apetitten er bedre, det er godt å se. Går jo litt og venter på hva som kommer rundt neste sving, men må prøve å ikke tenke sånn, ta en dag av gangen. Hun kan være fryktelig survete på ettermiddagen, har sett en del nye former for egne meninger i det siste, ala typen legge seg strak på gulvet og hyle, men det har nok med både alder og utvikling å gjøre. Og de siste hjørnetennene nede har meldt sin såvidt synlige ankomst. Kanskje det er grunnen til løs mage også?? Ja ja, skal se det årner seg :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...