Gå til innhold

Til dere som ikke vil gå over tida! What to do?


vipz82

Anbefalte innlegg

Skal dere eller har dere erfaring med noen metoder som kan sette igang fødsel nærme opp mot termin?

 

Jeg er ikke så gira på å føde i jula, så har egentlig spekulert litt på slike metoder den siste tida. Er vel nesten bare i Norge de lar høygravide gå 14 dager over tida. Forskning viser jo at det ikke er bra for barnet å være der inne for lenge.

 

Dette er jo omdiskutert og sier ikke at noe er bedre enn noe annet, men er jo lov å spekulere litt sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er du moden, så kan du jo fiske litt hos jordmor om hun kan tøye deg litt da. Men det er jo heller ingen garanti. Selv startet på bringebærkapsler. Noen starter jo med modingsakkupunktur 4 uker før termin. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat tips om at modnings akkupunktur skulle være tingen ja...

 

Bringebærkapsler hjelper vel ikke mot det?

Er ikke det noe med å ikke revne for mye...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var noen som skrev her for noen uker siden om jordnøttolje kjøpt på apoteket som beste middel mot revninv - og at det var lurt å begynne nå. Skal se om jeg finner igjen det innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lakserolje skal funke om du er moden (venninna mi tok 2 ss og fikk rier 2 timer etterpå, 10 dgr på overtid)

*kanel skal visst få fortgang på ting

*trappegåing

*sex selvfølgelig

 

...noen som har fått med seg noe mer her?? Jeg vil heller ikke poppe i juletider om jeg klarer å la være...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, kom jo på at jeg hadde fått en oppskrift i denne rekkefølgen av et vennepar for ikke så lenge siden:

 

*1 times gåtur

*Sterkt måltid evnt. tungt måltid type komler/kompe

*1 gl. rødvin

*en tur i bingen

 

Får se om jeg ikke prøver meg etterhvert på dette her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skader jo ikke å prøve.....

 

Kanelkuren: 4 ss kanel og 1 dl melk. Piskes godt sammen å drikkes opp. Det som blir igjen tar du med ei skje. Pyton, men ei venninne fødte 2 dager før termin på dette.

 

Eller les Rikshospitales sexoppskrift for igangsetting av fødsel.

 

Uansett, tror jeg man bare kan prøve seg ihjel om kroppen ikke er klar hjelper det lite at vi er klare jenter. Dritt lei selv å har 26 dager til termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 dager igjen til termin og kanel må definitivt prøvs ut! Det tipset har jeg ikke hørt før! Er heller ikke særlig gira på å gå helt oppi jula akkuratt, siste overtidsdag 20. desember. Hadde vært greit viss gulle kom før det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...