Gå til innhold

Nå er jeg mektig imponert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snuppa på 22 mnd har så godt som sluttet å bæsje i bleie, har noen få uhell, men sier stort sett alltid fra eller bæsjer alt på morgen, lunsj eller kveld do runde. Jobber med å ikke tisse i bleia heller, for hun er meget bestemt med at hun ikke ønsker bleie(men det er ikke like lett)

Nå bæsjet hun som vanlig før hun la seg, sovnet og våknet etter ca 45 min. Roper navnet sitt som hun gjør når hun vil stå opp, og når jeg kommer opp sier hun "bæsje". Greit sier jeg da går vi å bæsjer. Mmm, sier snuppa og når vi kommer på badet kunne hun ikke få av pysj og bleie fort nok. Kommer seg på do og bæsjer som en helt, får på bleie og pysj igjen og sovner uten tull.

Jeg er bare så imponert over snuppa! Stolt er jeg akkurat nå må innrømmes :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow! Så bra!

Kan vi bytte barn en ukes tid eller så, slik at du kan trene gullet her litt.... Her er det nemlig null interesse for do eller potte, og akkurat nå ligger hun og hyler i senga si og vil ikke sove...

Skrevet

Hehe, skal ikke skryte på meg noe igrunnen. Dette styrer snuppa selv :-) Det eneste vi har gjort er å la henne bruke så lang tid som hun vil og gjøre det til en kosestund. Lese bok eller synge. Var en periode hun ville sitte en hel halvtime, og da lot vi henne gjøre det.

Nå tar det sjelden lenger enn 10 min max.

Uff, ikke gøy når de hyler! Men må innrømme at om hun tuller så lar vi henne skrike også. Hun sovner nok snart får vi håper :-)

Skrevet

Så flink hun er da:) Kjempe bra å våkne for at hun må på do...

Silje sluttet også å bæsje i bleie på den alderen og sluttet helt med dagbleie når hun var 25 mnd.. Alt på eget iniativ:) men desverre har hun vært veldig tung sovt, så natt bleia hadde hun faktisk helt til i vår, da var hun nesten 4 år.. prøvde innimellom uten,men hun ville ha den på igjen etter endel uker uten, hun var lei av å ha 3-4 uhell iuka, slitsomt å våkne midt på natta i våt seng...

Skrevet

Det er jo første gangen hun har våknet slik for å si at hun må bæsje så kan godt hende det er et engangstilfelle. Men pleier aldri å bæsje etter leggetid til vanlig, så dette var veldig uvanlig slik sett. Men ble nå imponert jeg, var liksom ikke tvil om hva problemet var, hehe.

Synes snuppa di var flink jeg da :-) Ikke lett å lære seg til å våkne når man må tisse når man sover godt. Og det er jo tross alt positivt at hun sover så godt på natten også!

Skrevet

OI, min snuppe på 20 mnd er så lite interessert i sånt at i det tempo hun holder på vil hun nok ikke være pottetrent før hun er 16 hehe :)

Så flink snuppa de er :) har du noen gode tips for at vår frøken kan fatte interessen også eller?

Hun er absolutt ikke redd for toalettet eller potten, og jeg vet hun jenner at hun må på do. Men når hun går naken og kjenner at hun må på do så skal hun ha bleie på hehe..

Misforstå meg rett, gidder ikke stresse med det før til sommeren altså :) men greit med noen tips..

Skrevet

Nja, gode tips?

Snuppa fattet tidlig interesse for toalettet siden mamma og pappa brukte det. Så vi kjøpte toalettforminsker når hun var 14 mnd eller noe.(Hun har fyller 2 i slutten av desember). Fra sommeren av har hun sittet fast på det morgen og kveld stort sett hver dag.

Vi har ikke tvunget henne når hun ikke vil. Har noen få faste bøker som vi har ved siden av toalettet og leser de og synger el.l.

Vi merket også tydelig at når hun satt på do så merket hun om hun måtte bæsje eller ikke. Og det har vært en lang periode hvor vi har brukt en halvtime og lenger fordi hun har fått "velge" selv i forhold til spørsmål. "Er du ferdig?" Svarer hun nei, lar vi henne sitte, sier hun ja tørker vi og tar henne av toalettet. Alltid når hun har svart nei har hun bæsjet etterpå. Og hun har heller aldri bæsjet i bleie om hun har svart at hun er ferdig.

Har bare gjort det til en fast rutine slik det er for oss vokse, særlig morgen og kveld. Og så utvidet vi til lunsj, og så ble det hvert bleieskift. Og det blir mindre og mindre i bleiene også.

Så det eneste vi egentlig har gjort er å gjøre det til noe trivelig samt spørre inimellom om hun må på do+ fast rutine. Svarer hun ja går vi på do, og da kommer det stort sett alltid noe. Svarer hun nei, går vi ikke på do. Om hun tisser da vet jeg ikke men hun bæsjer iallefall ikke.

Og vi sier også at hun er flink når hun gjør noe, men driver ikke med noe form for belønning.

Hun har fått disse pottytraining pants på dagen nå, og er kjempestolt over disse rosa "trusene", og hun merker tydelig at hun blir våt for nå har hun sagt ifra når hun må tisse av og til også.

Skrevet

Så flink jente du ha!!!! Ha en gutt som er eldre enn det, og han viser ingen intr for do i det hele tatt. Noen ganger kan han sitte på do og da kan det komme tiss hvis vi ha flaks.. Men det er det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...