Gå til innhold

Vinterklær til barn- hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 7 år som går på skolen/sfo fra 07.30 til 15.00, og da ønsker jeg å kjøpe klær (boblejakke + boblebukse) som virkelig holder på vrmen, samt er vanntette...det regner jo en del her på vestlandet, og de få gangene vi har snø er det som regel slaps.

Har hørt at Skogstadbuksene er gode med tanke på vanntetthet, men de er så populære at de er visst umulig å få inn igjen på butikken.

Har dere noen tips? Trenger selvfølgelig ikke være dyre merkeklær...jo billigere jo bedre (vokser jo så fort)....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er oppvokst i reima,- ja vet det er dyrt, men så holder de til hans røffe bruk... Eneste gangen han har slitt ut reimabuksa var når han gikk i 1 klasse. Det var lite snø (og mye sand i bakkene) den vinteren, men ake skulle han... Ble ikke hull i den, men tynnslitt på knær og bak.

De siste årene har det gått i andre merker,- og har erfart at det også er dyrt,- ikke nødvendigvis fordi klærne er dyre, men fordi de har blitt slitt/hullete så vi måtte kjøpe nye.

Er jo mulig han er en røffing, men får se hvordan det går i år da, siden han får reima nå

Skrevet

Vi har også en aktiv 7åring.

Hun er gjerne overalt på engang, og stopper ikke selv om hun skjønner at hun burde. (Som når stroppen som skal være under foten henger fast i greinen)

Vi bruker hel dress på henne.

Bukse og jakke har det med å gå opp i midten.

Stort sett har vi brukt dressene de selger på OBS`en. De er hele nok til at hun kan bruke dem igjen vinteren etter - så langt de passer i str!

Vi hører også til på vestlandet.

Hun har gått i "naturbhg", så været stopper henne svært sjelden fra å være ute. (De få gangene hun sier det er for dårlig vær, er det heller andre grunner som ligger bak)

Når det gjelder regnklær derimot er det _kun_ Refleks som har vært tingen så lang. Bare så trist at hun har vokst fra de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...