tri smi kinisiri Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Puh, jeg er helt kjørt om dagen, jeg! Har mye sløyd og mat og helse... Jobber bare 50%, men får likevel skikkelig vondt i ryggen.... huff.... Hvordan går det med dere andre lærere? Jobber dere eller er dere sykmeldt? Jeg er 24 uker nå....
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Jeg jobber 100% som kontaktlærer for en 2. klasse. Har hatt noen strie dager, men nå er formen sånn nogenlunde igjen. Er sliten etter endt arbeidsdag, og har brukt de 2-3 første mnd. til jobb og soving. Var plaget med magekramper i starten og sov lite. Var mye kvalm og plaget med hodepine en periode også. Men jeg er litt sånn: den som gir seg er feig (ift. meg selv da). Skal liksom klare meg igjennom dette. Synes litt synd på kollegane mine og barna, men vi har ikke så mange vikarer å ta av og det er andre som er sykemeldte, så da biter jeg tenna sammen. Sta som et esel!
HeidiMamma Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Hei! Jeg har hyperemesis, og har vært 100% sykmeldt i nesten 9 uker. Begynte på i 50% i forrige uke, og det fungerer greit. Hender at jeg ikke kommer meg avgårde eller må dra etter 15 min fordi jeg begynner å spy... Men heldigvis har vi en veldig grei avtale om at jeg bare sender en sms, så har de en i backup for meg hele tiden som ellers er assistent på et annet trinn. Kjenner at jeg er sliten, selv om jeg bare har 13 undervisningstimer i uka. Har 7.trinn jeg da. Tenker innimellom at det hadde vært godt med en kontorjobb.... jeg er forresten 17+1 i dag.
snusmubrikken Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Kjenner meg veldig igjen! Hadde en del mat og helse da jeg ventet nr. to og det var skikkelig tøft! Øktene blir så lange på kjøkkenet - man kjører jo gjerne flere skoletimer i strekk uten pause. Måtte kutte ut kjøkkenet de siste 6-8 ukene. Jo mer ståing og gåing, jo mer verker ryggen. Slik er det denne gangen også. Jeg har også flere timer kunst og håndverk. Jeg har funnet ut at det er veldig viktig for meg at jeg får satt meg ned litt mellom timene. Skolen har latt meg få slippe inspeksjon og det gjør underverker! Ellers er skotøyet alfa og omega! Gode sko med demping må til! Jeg bruker crocs på jobb - det funker veldig bra! (Sist brukte jeg helsesko -scholl) Jeg er 28 uker på vei i morgen. Håper jeg holder helt ut, men må vel innrømme at første mål er jul. Jobber 75 % i år. Lykke til videre!
lille er født:) Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Hei! jeg er 12 uker og syns det har vært tøfft til nå. vært veldig sliten og kvalm og har bare kunst og håndverk i mange forskjellige klasser. Så det er mye løping og stress... har vurdert sykemelding, men er jo så tidlig så jeg "holder ut"!
-kate Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Ja, holder ut, men det er slitsomt. Jobber 112% på vgs, og har vært mye kvalm de siste 6 ukene. Har lagt meg hver kveld klokka 1900 for å orke jobb neste dag. Ellers har jeg lagt til sengs fra fredags ettermiddag til mandags morgen hver eneste helg siden høstferien. Har to små barn hjemme, men de er det stort sett mannen min som må ta seg av, klarer jeg å lage middag etter endt arbeidsdag er det en seier. Regner med at formen blir bedre etter hvert - dette har vært det verste svangerskapet så langt. Er 12+4.
eve76 Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 Jeg er 100% sykemeldt nå (28 uker på vei). Jobbet 50% i fire uker etter høstferien, men i realiteten ble det nærmere 100 allikevel. På min arbeidsplass er de ikke så flinke til å tilrettelegge, så jeg hadde kun noen timer mindre undervisning. I og med at jeg er/var kontaktlærer etc, så ble det mye jobb. Sliter med bekkenløsning og har problemer med å gå enkelte dager, så det sa seg selv... Hadde også kjempedårlig samvittighet overfor min andre datter på 2 år, som faren måtte ha tatt seg mye av. Jeg hadde innstillingen om å arbeide lengst mulig, men men... Når kroppen gir tydelige tegn på at den trenger mer hvile, er det bare å kaste inn håndkledet.
inakvad Skrevet 18. november 2007 #8 Skrevet 18. november 2007 Jobber også 50%, men som jeg ser at flere skriver blir det også for meg mer... Underviser blant annet i fransk, og de har ikke faglært vikar å sette inn-det er utrolig krevende å lage opplegg i språkundervisning for en lærer som ikke kan språket (spesielt slitsomt når det egentlig ikke er jeg som skal lage opplegget en gang...). Har fått sagt tydelig i fra om at jeg ikke kan gjøre all denne jobbinga, og selv om de ikke alltid er like omsorgsfulle på min jobb, har de innsett at jeg ikke kommer til å holde ut så lenge hvis de ikke gjør noe med det. Blir spennende å se hva de klarer å få til. Men merker at imunforsvaret ikke er på topp og det kommer kanskje av for stor belastning på jobben? Sliter i alle fall med feber fjerde dagen på rad. Ingen andre tegn på at noe er galt med meg, og det er jo litt rart...
vinterbarn Skrevet 18. november 2007 #9 Skrevet 18. november 2007 Hei! Jeg er 100% sykemeldt. Hadde sett frem til svangerskapet og trodde virkelig at jeg skulle være i jobb hele veien. Har jo en god helse til vanlig, men så kom bekkenløsningen. Har gått å håpet på at det skulle bli bedre slik at jeg kunne jobbe litt, men har nå innsett at dette ikke er mulig. Savner elevene veldig, det er kjemperart å ikke ha dem i sin hverdag. Har bare en gang tidligere vært borte fra jobb så dette er kjemperart. Men siden jeg skal være mest mulig i ro, har jeg begynt å lese nytt fagstoff og oppdatert meg på en del faglige områder. Får se det positive i dette, da man sjelden har mulighet og tid ellers. Er nå 29 uker på vei, så om 11 uker får jeg andre ting og gjøre(-: Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet og god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå