Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Når det kjøpes inn utstyr til baby, hvem betaler da? Deler dere det imellom dere?
Nancy Drew Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 ehhhe vi har jo på en måte felles økonomi vi da... den som har penger får bruke dem...kan liksom ikke tenke meg det på en annen måte...
tertilus Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Vi har spart 2.000,- hver i måneden i flere måneder nå. Dessuten hjelper våre foreldre oss en del.
Axus' girlfriend Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Hos oss er det den som har penger som kjøper, men slik er det med alt av utgifter. Eneste faste vi begge betaler selv er husleien (delt på to) og telefonregning, i tillegg betaler samboeren min på bilen. Vi får lønn til ulike tider av mnd, så slik passer det best for oss:) Går vell opp i opp uansett, kjøper jeg en ting som koster litt til barnet, så må jo han betale litt ekstra i forhold til mat osv.
Gjest Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Blir mest meg... men det er fordi jeg er så utålmodig at jeg må ha ting helst i går. Orker ikke vente på at mannen skal bli med på shopping, for da får vi ikke noe i hus. Denne gangen har vi det meste, men jeg har kjøpt inn noen ting og klær, og det har jeg betalt. Mannen har sagt han skal kjøpe nytt bilsete, så det tar han. Ellers synes jeg ikke det er viktig hvem som betaler hva eller hvor mye de forskjellige bruker. Kanskje det ville spilt en rolle dersom jeg hadde vært hjemme uten lønn f.eks, men så lenge vi tjener penger begge to synes jeg det er uviktig. Jeg elsker å shoppe til lille gutten, og gjør det, selv om mannen har dobbelt av min inntekt.
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 vi baker hele suppen inn i huslånet vi, enkelt og greit siden vi holder på å pusse opp, samt fikk en pen sum av foreldre Synes det er helt fair å dele på slikt
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Ja, det er stort sett jeg som har tatt meg av handlingen fram til nå i allefall. Jeg er også slik at jeg ønsker å ha alt i hus i GOD tid før hun kommer:) Hehe... Han sier han skal være med å kjøpe noe han også. Kan kanskje også ha noe med at vi var fra hværandre første del av sv.skapet. Bodde sammen, men det ble skjærings, slik at jeg har flyttet. Holder nå på å ordne seg igjen. Men bor fortsatt ikke sammen.. Synes liksom at alt av utgifter faller på meg nå. Er 21+3 idag, så sikkert noen som synes jeg stresser, men liker å ha alt på plass i god tid.
Gjest Skrevet 15. november 2007 #9 Skrevet 15. november 2007 Dersom dere ikke bor sammen, og ikke kommer til å gjøre det (høres jo ut som om dere finner sammen igjen, da), blir det sikkert lett til at mesteparten faller på deg. Da kan det jo være greit å avtale en handle-dag, og ta i alle fall de store tingene sammen, og få fordelt det litt. Det blir jo mange kroner ut på en, dersom man ikke kan dele på de andre faste utgiftene....
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 Ja, vi kommer nok til å flytte sammen igjen, men er ikke sikkert det blir før hun har kommet til verden, Har hintet fram ang. en slik handle-dag som du nevner, og han er veldig engasjert, men tror ikke han på en måte innser at han også kanskje må betale for noe;) Men nå for tiden er det jeg som har mest penger, så det blir nok til at det faller på meg, når jeg ikke klarer å vente;) hehe...
Tredje barn på vei Skrevet 15. november 2007 #11 Skrevet 15. november 2007 Jeg har spart pengene som jeg røykte før før og lagt på sparebøsse som jeg ska tømme på nyåret når salget kommer.. Legger minst 30 kr hver dag oxo ellers så har vi felles økonomi så vi deler på utgiftene selv om gubben tjener ganske mye mer enn meg så det meste går vel fra han=)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #12 Skrevet 15. november 2007 det er vel det samme hvem som betale hva vel? jeg er selv ung (21 år) men han tjener mye mer enn meg å da blir det naturlig at han betaler mer! skulle jeg betalt like mye som hadde hadde jeg vært blakk! jeg betaler halve huslånet men han betaler resten liksom! tenker ikke over hvem som betaler barnevogn, bilsete osv egentlig! det kommer liksom an på hvem som handler, menemn...
Linaria Skrevet 16. november 2007 #13 Skrevet 16. november 2007 Anonym på 21 år: De bor ikke sammen... Det står over i tråden. Da blir det litt vanskeligere. Ellers hadde teorien din vært helt flott...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. november 2007 #14 Skrevet 16. november 2007 Vi har en felleskonto (i tilleg til egne kontoer) som vi kjøper ting til babyen fra. Igår ble det vogn og bilsete til over 8000, men så får vi sikkert 5000 igjen fra mine foreldre for det- siden de skal betale vognen. Alt annet fremover, klær og andre småting som er igjen går også fra samme konto. Samme som mat, strøm bil og huslån.
Phantom´ Skrevet 16. november 2007 #15 Skrevet 16. november 2007 Jeg betaler stort sett alt som har meg barna å gjøre... mannen min betaler huslånet, og jeg betaler de løpende utgiftene som mat, klær og diverse. Synes det er en fin ordning. Vi har begge godt med penger igjen når måneden er omme. og skulle den ene ha mye og den andre ha lite fører den andre bare over penger til den som ikke har... Jeg er dessuten veldig fornøyd med å være den som handler til daglig, for da kjøper jeg det JEG har lyst på :-) Har kjøpt både vogn og bilstol. Mannen er bare glad han slipper å bestemme noe han... Men nå er dette 3. ungen, og han var nok litt mer med 1. gang det skulle handles, så jeg vet hva han også liker da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå