Gå til innhold

symfyse fundusmål. 27 cm i uke 26+6. Litt redd for stor baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke så mye om dette, og vet ikke hva som er normalt. Men jeg ligger altså heeelt øverst på det grønne feltet. Så tenker litt på om jeg kan få stor baby. Trenger det bety stor baby fordi om man ligger helt øverst på det grønne feltet?

Er som sakt ganske grønn på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kommet i uke 28 nå, så hører til her nå :o)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Hei!

Jeg har ligget langt over hele veien (altså utenfor det grønne feltet), men begynner å nærme meg normalen nå. Er i 32. uke. Men! Det trenger ikke bety noe som helst. Jeg var nemlig til ultralyd i dag og tok mål, og ungen er dønn normal - ikke for stor i det hele tatt.

Årsaken til at magen min er så svær er at jeg er ganske lita i kroppen selv, derfor ser den veldig "pang" ut. Så trenger ikke bety at babyen er svær.

Må også sies at det er relativt store avvik fra lege til lege og jordmor til jordmor....ikke helt nøyaktig måte å måle på. Hvis du er usikker, spør jordmor om du kan få vekstestimering. Det skal jeg ha om ca en mnd (pga stor barnefar, han var over 5 kg). Ordner seg helt sikkert=)

Skrevet

Hvis du lurer mye på dette så ring din jordmor. Hun kan helhetlig vurdere det ut fra de andre symtomer eller faktorer som gjelder i ditt svangerskap.(størrelse på foreldre blant annet, diabetes osv)

Ut fra det jeg har blitt fortalt trenger ikke høyt symfysemål bety stor baby. Magens størrelse avhenger av hvordan barnet ligger, fostervann og luft/press på tarmer hos deg. Jeg gikk ned to cm da babyen snudde seg.

Skrevet

Jeg har ligget laangt over det gronne feltet hele vegen jeg.. Har fire dager til termin nå, og var mellom 39 og 40 (!!) cm på mandag..

Jormor sier at det KAN bety en fire,fem- fem kilos, men at det også kan bety at jeg har litt ekstra fostervann.. Hodet på baby kjennes ikke veldig stort ut da sier hun, men min første hadde ikke veldig stort hode han heller men var litt i overkant av 4.

Den som lever får se.. UT skal h*n uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...