Gå til innhold

Han vil spise hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 16 måneder går hele tiden og maser om mat. Han får gode måltider til faste tider, men det er mellom disse han går og "tigger". Jeg gir han da frukt, en og annen kjeks, kanskje en brødbit...er det vanlig at det er sånn? Han er kraftig, men helt innen normalen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minien min er også slik. Han klapper når han får mat. Bare han ser mat så sitter han seg opp til bordet, når jeg lager middag sitter han ofte og venter. Vil ha frukt mange ganger for dagen. Synes det er kjekt jeg, har hatt en småspist en og synes det var fortvilende.

Så lenge han får sunn mat er det vel helt ok. Kansje han er inni en vokseperiode og trenger litt mer.

Skrevet

Hihi, de er jo så søte. Koser seg skikkelig. Jeg vil jo ikke nekte han mat heller, men er redd småspisingen går litt ut over de faste måltidene.

Da han var bitteliten ville han også spise (les: suge pupp) hele tiden :-)

Som du sier, kanskje bedre enn om de hadde vært småspiste.

HI

Skrevet

Gutten min har alltid hatt god vektoppgang og vært "i godt hold" som helsesøster sa. Han har skikkelig pondus, men er ikke tjukk ellers. Bekymrer meg også litt, men passer veldig på at det er ordentlig mat. I min familie er vi forbannet med å legge fort på oss, så greit å passe på. Han har enda ikke spist godteri. Bare kake ved bursdager i familien og sånn. Han er 18 mnd. Tror ikke det er riktig å nekte dem mat, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...