BabiKlar Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Hei Jenter..... Da var kvalmen kommet hit, fyttirakker`n og dårlig jeg har vært de 2 siste dagene, er nå 5+5 på vei og har ikke kjent noe særlig før nå..... Jeg syntes overhode ikke synt på meg selv, er jo for en god "sak" vi er kvalme.....men er det noen som har et godt råd til meg, jeg er spesielt dårlig om morgen...og jeg SOVER OVER ALT....hehe Hva gjør dere når dere er sååå kvalme og spyr?????
Rikard si pia :) Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Hei Babiklar! Jeg har vært kvalm i en ukes tid, med oppkast og halsbrann. Noe som virker litt på meg er å spise lite ofte. Har fåttt råd om å få legen til å skrive ut reisesyketabeletter, det hjalp ei venninne av meg. Men det har ikke jeg forsøkt. En annen ting jeg tenker på når jeg kaster opp er at jeg gjør det for at jeg er gravid! Å det er flott å tenke på! (5+4) Jeg sover også enormt mye! Er så utrolig trøtt! Gjesp..
BabiKlar Skrevet 15. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2007 Takk for svar, skal på kontroll 11 des, skal høre med han da....men til da for jeg holse ut, og som sagt, det gjør INGEN TING, Jeg er jo graviiiiiiiid...heheheh
Snuppi snella<3 Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 noe som har funket bra på meg er seaband. får det på apoteket å helsekost. men det hjelper ikke på alle. å mot hallsbrann hjelper lovehearts;)
Gjest Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Hei. Jeg har lest på utallige nettsteder at kvalme og andre sterke symptomer (som ikke kan forveksles med noe annet enn graviditet) er det sikreste tegnet på at spiren er alive and kicking, og at den kommer til å fortsette med det. Så jeg _gleder_ meg til jeg blir kvalm! Er 5 uker på vei på lørdag, og er nesten skuffa hver morgen jeg _ikke_ ser min egen magesyre i skåla... =)
Mammamia77 Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Det som virkelig hjalp meg var å få akupunktur samt homeopatisk medisin. Kvalmen ble brått borte, deeeeeeeeeeeeiiiiliiiiiiiiig!!! Anbefaler det til alle :-)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 Epona *med spire* , du kommer nok til å angre dine ord! Selv om kvalmen er et teng på at man har et frisk svangerskap, er det ikke noe du bør glede deg til! Hilsen ei som er sykemeldt og ikke er til noen nytte om dagen.... Og det betyr ikke at jeg ikke er glad for at jeg er gravid, men vi har faktisk lov å klage synes jeg i allefall!! Når det kommer til tips har jeg prøvd det meste; SeaBands hjalp den første uken, nå går jeg med dem fra jeg våkener til jeg legger meg, de virker ikke, men tørr ikke gå uten i frykt for at det blir verre.. Jeg spiser ofte og lite, det og hjalp i starten, men nå er jeg kvalm før jeg spiser, og blir verre etter jeg spiser. Å spise is hjelper av og til... Å slappe av er det beste når det røyner på, og ut å få frisk luft er også godt. B-vitaminer skal hjelpe, jeg merker det ikke, men har ikke gidd opp enda. Isbiter kan være godt å suge på, og syrlige drops kan dempe kvalmen litt. Epler er vel det sunneste som hjelper på meg. Lindrer kvalmen litt en liten stund. Men når kvalmen er på det verste, er det INGENTING som hjelper. Da må man bare lukke øynene og tenke på hvorfor man er kvalm! Det gjør at man holder ut! Heldigvis er det ikke like ille for alle! Men for all del, ikke sitt å gled dere til dere blir kvalme Det er faktisk ingenting å glede seg til!
Gjest Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 Hei, nei, var kanskje litt i overkant ivrig etter oppkast, det innlegget mitt. :-/ Jeg _gleder_ meg ikke, spesielt ikke etter i går, da jeg faktisk ble det selv. =) Så jeg skulle nok ha banka litt i bordet i går... =) Skrev innlegget i en litt fortvilet stund over at magen plutselig ble "borte", hadde ingen symptomer lenger, og det tyder jo ofte på at noe er galt. Så da ønsket jeg litt symptomer! Men nå? Not so much... =) Annet enn akkurat nok til å kjenne at jeg er gravid... =) Håper du får det bedre snart, Trulte! Hørtes ikke så veldig koselig ut å være deg akkurat nå....
Gulljenta mi:) Skrevet 16. november 2007 #9 Skrevet 16. november 2007 Vært kvalm i 4-5 uker nå. Ikke spesielt gøy. Veldig slitsomt å gå på jobb. Men er veldig glad for at jeg er gravid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå