Gå til innhold

dåpsgave til gutt... noen tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har alt kjøpt en hjemmelaget barnestol med påmalt byggmester bob og løfte som skal være gave fra ungene.

i tillegg skal jeg lage sånn bleiekake..

men må jo han en gave fra meg og mannen også (tante og onkel og vi er faddere for han)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja.. men dåpen er på søndag... hehe.. og jeg er litt seint ute merker jeg..

Skrevet

hadde tenkt å bestille armebånd med navneplate på og få den gravert.. men det er en ukes levering på det, og det må sendes på fredag og kommer da fredag uka etter.. så det rekker jeg ikke..

Skrevet

Uups... Litt seint da ja.. Hva med en sånn bitteliten berganssekk? Det fikk vår til dåpen, kjempepraktisk...

Skrevet

det var lurt..

skulle liksom ligge i samme bane som den andre fadderen.. har sendt henne melding om hun har kjøpt alt.. så kanskje vi får tips da..

Skrevet

slipsnål med inngravert navn:)

Skrevet

jeg har lurt litt på kniv også ja... hmmm... får tenke litt hardt frem til lørdag..

Skrevet

kjekt det og ja. problemet er at ting som skal ingraveres må sendes inn på fredager og det tar en uke før det kommer tilbake.. og dåpen er nå på søndag...

Skrevet

Hvis vi skulle døpt gutten vår ville jeg ønsket meg samlekassetten med alle filmene til Astrid Lingren. Såå koselig, og orginalt syns jeg:)

Skrevet

bergans ryggsekk, drikkekopp og pølsespyd. Det fikk gutten min, og det var kjempefint. Drikkekoppen og pølsespydet er gravert med navn, og spydet tas ut og inn som en pekestokk.

Ellers fikk han kunst til å ha på veggen, bøker, samlemynt, aksjer, sølvkopp osv..

Skrevet

På Kongsberg får du kjøpt kjempeflotte myntsett til dåpsgaver på"Mynta". Super gave:-)

Skrevet

ja det er jeg klar over.

tanta til barnets mor kjøper nemlig det til alle i slekta ved dåp.. så det får nok dåpsbarnet alt.. hehe..

vi har to sånne sett liggende i en bankboks selv =)

Skrevet

det jeg skulle skrive også var at hun tanta til mora jobber på mynta..

Skrevet

bor dere i bergen ville jeg kjøpt andel i BOB, veldig kjekt om 20 år! det fikk våre til dåpen, verdt mye senere i livet!

Skrevet

bor i kongsberg, men er jo bligbyggerlag her også.. koster 150 kr i året å være medlem..

Skrevet

her koster det 300 å melde seg inn.så betaler man ikke noe før man er 16 år, da koster det 200 kr i året.

Skrevet

Hvis du kan strikke kan du kjøpe en barnesølje, og lage et gavekort hvor det står at du skal strikke bunad til 17.mai.

Alle mine har fått det, og de er jo bare så fine, med knebukse og strikkejakke. Helt topp når de er strikket i en str som passer både til 17.mai og jul det året de fyller 1år. Har tatt vare på guttene sine, og til våren får vesla også strikkebunad, gleder meg allerede!

Skrevet

Hva med en av de fine eventyrbøkene eller sangbok seriene. Da kan man skrive inn en personlig hilsen.

Skrevet

Barnebunad. Vi fikk det til sønnen vår. Det var nok en av de flotteste gavene han fikk. Hans var fra smart club.

Skrevet

Mini fikk bøker, tripp-trapp stol, penger. tre sparebøsser. ( ett helikopter i sølvplett, en båt i sølvplett og en traktor i tinn - kjempe tøffe), en bilde ramme med rull til sparing av 10-kroninger m/ gravering (sølvplett), rull til dåpsattes + dåpsalbum i sølvplett m/gravering, hverdagsmykke, gullkors, barneservise (porselen - tallerken,kopp,dyp skål + sølvskje) De tingene som skal graveres var ikke gravert i tilfelle han skulle få flere av samme ting så man var nødt til å bytte - ikke like lett når det er gravert..

Skrevet

Hva med å gi gavekort på inngravering i tillegg til armbånd etc. Så kan de levere den inn til inngravering selv. Da har de jo faktisk mulighet til å bytte dersom han får dobbelt opp også.

Skrevet

jupp-det var det mini fikk, så da blir det gravert i nærmeste fremtid:) bare få surret meg til gullsmeden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...