Baila Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Gutten min på 8mnd. har vært forkjølet, og endel tett i nesen. I natt våknet han flere ganger, -men eg tenkte at han bare va våken, og ikke ville sove. Men i dag begynte han å ta seg til øret å riste på hodet, akkurat som om noe plager han. Så nå lure eg på om d kan være ørebetennelse? Eller må en ha feber for å ha d?
Elinemor1 Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Såvidt æ vet, så har man feber når man har ørebetennelse...Men det e ikkje tenner på tur da?Når vi va på kontroll m/lege (6 mnd) nevnte æ det for han, å han så han i øran å sa at ørebetennelse hadde han ikkje, men det va stor sannsynlighet for at det e tennern som plage han... Bare et lite tips :-)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Må ikke ha feber for å ha ørebetennelse. Finnes en type (veeeeldig vanlig) som kalles sekretorisk mellomørebetennelse, som gjerne kan komme etter forkjølelse ol. Kan jo være verdt å få det sjekket hvis det ikke gir seg!
Elinemor1 Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Åhh...!Dær lærte æ nokka nytt :-) Takk!
Annette78 Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Leste nettopp i boken til sove-karin om ørebetennelse. og der sto det at barn kan ta seg til øret, og det gjør ofte vondt når man trykker bak og rundt øreflippen. Spebarn (0-1 år) vil ofte kaste på hodet fra side til side uten å ta seg til øret, og gråter ofte når de blir lagt ned fordi trykket øker inne i mellomøret, noe som gir smerter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå