Løven,fisken og vekten Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Når gikk dette over?? Noe spesielt dere gjorde som hjalp babyen deres?? Ble ungene deres sinte når de skulle rape,prompe,bæsje?? Når fikk dere til rutiner om kvelden på ungene deres?? Takk for svar
Løven,fisken og vekten Skrevet 15. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 15. november 2007 Dytter jeg....
Sessa ruger igjen... Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Ting ble mye bedre da hun var 2,5 mnd. (født 12 dager over termin - vet ikke om det har noe å si) Men hun hadde stive muskler i nakke og ofte også så det ble ikke rolig i heimen før det var på plass. Litt vanskelig å si hva som var kolikk og hva som var denne stivheten. Hun likte godt å bli båret i armkroken vår, så hun satt med hodet og ryggen mot skulderen vår og bena hengende over underarmen. Da hang rompa løst også fikk hun litt klem på magen. Det satte fart på systemet hennes. Hun ble illsint og skrek så hun ikke fikk puste. Rutiner på kvelden fikk vi delvis når kolikken begynte å slippe. Altså ved 2,5 mnd.
NoDoubt Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Hun sluttet dsa hun var 3 måneder og 1 uke. Ga litt sukkervann. Ellers var det å gå å bære henne. Nei. Da hun var 5 måneder måtte jeg lære henne å sove, legge seg tidlig. Ellers gikk vi til kiropraktor. Jeg anbefaler deg å oppsøke en manuellterapaut, det eksisterte dessverre ikke her da jenta vår var liten. Gå inn å les på kiss-kidd.no. Se på symptomer om det er flere ting som passer til babyen din. Svært ofte når babyer skriker sånn utrøstelig så er det kiss-kidd. Lykke til uansett:-) forferdelig slitaomt med utrøsteilge babyer:-(
Trønderbærta Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Gutt-ungen plagdes med mat-allergi, og fikk kolikksmerter pga dette, gikk først over når han var ca 6 mnd gammel (ingen trodde meg når jeg sa han skrek sånn, for han var rolig på dagtid/formiddag når andre så han). Det gikk over når vi fikk vite hva han ikke tålte og unngikk alt med egg, fisk, melk og soya i! Han måtte få "hjelp" til ¨å bæsje, løftet da føttene opp mot magen og presset litt, og da ble det fart... Rutiner på kveldene ble vel egentli ikke skikkelige før han var 10-12 mnd, nektet å legge seg, å ligge alene.
*Rutletutt* Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Vi gikk tre ganger til kiropraktor med Milla, det hjalp veldig. Hun hadde "bare" mye luft, men det plaget henne veldig. Vil vel si hun ble kvitt det da hun var ca 2-2,5 mnd. Milla er nå 3,5 mnd og jeg sliter litt med leggerutinene pga alle de dårlige vanene vi fikk inn da hun hadde kolikk...bla bli bysset i søvn, bruke meg som smokk, samsoving ol.
Løven,fisken og vekten Skrevet 15. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2007 Gutten vår har vært til utredning for kiss og det hadde han ikke,men derimot hadde han fem låsninger i rygg og nakke som han har vært hos kiropraktor for og det har hjulpet betraktelig....Men fremdeles skriker han skikkelig når han skal bæsje,prompe og rape...For tiden ligger vi på stua så storesøster skal få sove hele natta siden hun blir vekket når han begynner å skrike... Ser virkelig frem til denne perioden gir seg,er sliten....Nå er gutten vår 5 uker så det ser ut som om jeg har en stund til med kolikk unge da... Han har nå fått litt amme te som det er fennikkel i så håper det skal hjelpe litt...
*Rutletutt* Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Uff, ja det er helt grusomt. Gjorde ikke kiropraktoren noe for luften også da? Her masserte hn og trykket ¨sånn at det skulle hjelpe luften ut. Milla lå og krøket seg sammen og hylte når hun prumpet...fælt, glad det er over, har fått en helt annen baby nå.
Løven,fisken og vekten Skrevet 15. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. november 2007 Nei,han gjorde ikke det...det eneste han sa var at den ene låsningen i ryggen han gjorde det vondere for han og bæsje og sånne ting,men jeg kan ikke si at det ha blitt noe bedre etter at han fikk bort den låsningen...Skal ringe naboen min over helga for hun er fotsoneterapeut og ta han med dit igjen tenker jeg....Er villig til å prøve det meste bare sønnen min får det bedre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå