Gulosten™ Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Lagde en DIGER gryte med suppelapskaus på søndag, og kjøpte kjøtt på lørdag som jeg skulle steke å ha oppi. Jeg kom på i går at jeg skulle sjekke utløpsdatoen på kjøttet (kjøpt som ferskvare i butikk), og den "gikk" ut 13.11. Det står da siste forbruksdag 13.11.... Må jeg bare kaste det eller...? Det har ligget i kjøleskap siden, hvorfor har det så kort holdbarhetsdato...? Hadde dere stekt det og så kokt det i suppa etterpå...?
så var vi 4 Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 nei det hadde jeg absolutt ikke gjort. Og grunnen til at det var kort holdbarhetsdato er sikkert fordi den har ligget der ei stund.
Sånn kan det gå Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Du kjenner det på lukta om det er blitt dårlig eller ikke.
Gjest Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Hadde nok ikke det. Er veldig nøye på sånt da vi har blitt skikkelig dårlige ved noen anledninger av dårlig kjøtt.
Gjest Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Man kjenner FORT om kjøtt er dårlig. Jeg hadde glatt spist det om det ikke lukter ille. Stek det gjerne først, to dager over bør tåles når det har ligget kjølig.
Gulosten™ Skrevet 15. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. november 2007 Det lukta ikke sånn vanlig promp, for å si det sånn. Og den ene biten med kjøtt var blitt grått, og var ikke rødt lenger. Det hadde også begynt å bli gråfarge på fettet... Så jeg pælma det:P Kjører kyllingvinger i stedet! Hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå