Gå til innhold

Hadde dere spist det....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lagde en DIGER gryte med suppelapskaus på søndag, og kjøpte kjøtt på lørdag som jeg skulle steke å ha oppi. Jeg kom på i går at jeg skulle sjekke utløpsdatoen på kjøttet (kjøpt som ferskvare i butikk), og den "gikk" ut 13.11. Det står da siste forbruksdag 13.11.... Må jeg bare kaste det eller...? Det har ligget i kjøleskap siden, hvorfor har det så kort holdbarhetsdato...?

Hadde dere stekt det og så kokt det i suppa etterpå...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei det hadde jeg absolutt ikke gjort. Og grunnen til at det var kort holdbarhetsdato er sikkert fordi den har ligget der ei stund.

Skrevet

Du kjenner det på lukta om det er blitt dårlig eller ikke.

Skrevet

Hadde nok ikke det. Er veldig nøye på sånt da vi har blitt skikkelig dårlige ved noen anledninger av dårlig kjøtt.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke..

Skrevet

Man kjenner FORT om kjøtt er dårlig. Jeg hadde glatt spist det om det ikke lukter ille. Stek det gjerne først, to dager over bør tåles når det har ligget kjølig.

Skrevet

Det lukta ikke sånn vanlig promp, for å si det sånn. Og den ene biten med kjøtt var blitt grått, og var ikke rødt lenger. Det hadde også begynt å bli gråfarge på fettet... Så jeg pælma det:P Kjører kyllingvinger i stedet! Hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...