Gå til innhold

Passer str 62 en nyfødt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte lillebor blir minst like stor som storebror, og han var 51 cm lang og nesten 4 kg.

Jeg har gått gjennom klærne nå - og har veldig lite 56 tøy. Men 62 derimot er det masse av. Husker ikke helt hvordan et var med størrelser sist (snart 4 år siden) - og jeg har lånt bort noe av tøyet.

Hadde dere tatt sjangsen på at 62 passer - og ikke kjøpt noe mer ? Det er så kjedelig å sitte med masse tøy som ikke blir brukt. Det går jo an å handle nor baby er fldt også, men det hadde vært greit å ha tøyet ferdig vasket og på plass før fødselen...

Tenker jeg ønsker meg ull og klær fra str 62 fra familien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini var 52 cm og 3950 da han kom. Brukte 50 i en måned, og 62 fra han var 2,5 mnd. Forskjell på ungene, kan man si :-)

Skrevet

Tror det blir litt stort, selv om du skulle få en stor baby..

Skrevet

Her tok det over 3 mnd før 62 passet...hun var 3350g og 51cm da hun ble født og svømte faktisk i strl 50...glad jeg hadde litt i den strl, jeg;o)

Nå er hun 3,5 mnd og bruker 56 og 62.

Skrevet

her begynte vi på str 50 som var aaaltfor stort... skulle vel hatt prematurklær de første ukene men...

rundt 1 mnd gammel begynte hun på str 56, og nå er hun begynt med 62. er 2,5 mnd.

hun var 2330 g og 47 cm når hun ble født...

Skrevet

Storebroen var forresten 3770g og 51cm...han brukte også 50 en stund og 62 hadde vært altfor stort til ham som nyfødt. Er jo ikke sikkert nr to blir større eller like stor som nr en;o)

Gjest renate&nydelige christina
Skrevet

nei!! her var str 50 altfor stort! hun var 48cm..men tror hun var litt kortere,eller det så slik ut.....

jeg hadde bare kjøpt 62 jeg før fødselen..alle sa jo til meg at de vokste så fort...hmmm...str 62 brukte hun etter 3mnd.....

Skrevet

Jeg bare ser for meg at jeg får en gigant baby denne gangen. Har egentlig ikke belegg for det - for magen er ikke større enn sist. Men jeg er så vanvittig snopesyk, og føler babyen vokser noen cm for hver sjokoladebit jeg unner meg.

Og det er rart hvor fort man glemmer størrelsen på disse små. Synes 62 tøyet er knøttlite - men får vel handle inn litt mer i 56 da. Ihvertfall sånn at vi har de første dagene til jeg får evt sendt sambo på handleture, hehe.

Skrevet

Snuppa brukte 62 fra ca 3 til 6 mnd :)

Hun var 50 lang og 3750 g når hun ble født, brukte str 50 leeeenge, 56 brukte vi kun en kort periode.

Skrevet

Begge mine har gått rett inn i str 62.

De var 4650 g og 55 cm

og 4780 g og 54 cm

Skrevet

Jeg hadde sjokolade-dilla da jeg var gravid med Milla og på ul i uke 29 fikk jeg beskjed om at hun kom til å bli over 4 kg ved termin...men da jeg var på ul i uke 37 (to ganger) målte to stykker henne til å være 2700g (da altså, ikke ved termin), så det stemte jo bedre da;o) Magen var omtrent like stor som ved førstemann, men det var jo nesten et halvt kg som skilte dem...

Skrevet

jenta mi var 4280 gram og 51 cm ved fødselen.. vi brukte str.50 lenge! og så litt 56.. og nå er hun 3 mnd om noen dager (hun ble født 10 dager på overtid også) og nå bruker hun str.62, men har fortsatt plagg i 56 som passer.. kommer veldig an på klærne..noen er små og andre store i størrelsene... jenta mi er nå ca 6 kg og kanskje 60cm..får ikke målt lengde pga frejkaspute..

ville nå absolutt kjøpt inn noen plagg i mindre str. enn 62!

lykke til:)

Skrevet

mini var 4 kg og 53 lang ved fødsel, brukte 50 i en uke (hadde bare lånt et par ting av ei venninne) - og 56 noen flere uker :)

Skrevet

Mini var 3,9 kg og 52 lang, hun brukte 56 i allefall til hun var 2-3 mnd (hun vokste fort i lengden men ikke i "bredden"), så her ville det ha vært alt for stort i allefall.. Er jo hyggelig med noe som ikke babyen svømmer i også :-D

Skrevet

jenta mi var 3,9 kg & 50 lang da hu kom til, og nå er hu 2mnd og str 62 er alt for stort enda. meste parten av d hu bruker er nå i 56, men hu bruker enda en del i 50. så hadde ikke ville satset på at d passet nei.

Skrevet

Har aldri skjønt hvordan dere får på babyene så små klær?? Eldstemann var ganske stor, 4640 og 52 lang og vi måtte starte med 62 og til og med noe i 68!!!

Broren hans var litt mindre, 4070 og 52 lang og han har heler aldri brukt 56 og ikke 50 heller!!

Skrevet

Samme sier jeg, he he....

Hadde med en bukse i 56 på sykehuset, men den fikk jeg ikke på minsten i det hele tatt =)

Skrevet

Tuppa bruke til og med noe i str 44 hehe :) Var absolutt ikke for lite. Klærne var akkurat passe hele tiden.

Men ene kusinen og fetteren min var 56 cm lange og 5-6 kg når de ble født, de gikk rett inn i str 62.

Skrevet

Jenta mi var 3280 g og 50 cm og str 50 passa i 1 mnd. Prøvde vi noe i str 56 så fant vi nesten ikke babyen;) Ville nok hvertfall kjøpt noe i str 56.

Skrevet

Her starta jeg rett på 56, de passa fint. Han var 3820 og 50 cm. Gikk bare ca fire uker før jeg måtte opp i 62. Nå er han tre mnd og bruker både 62 og 68. Ville nok hatt noen få klær i 56 for å ha med det samme, men se heller an hvor mye klær ungen bruker i forhold til gulping osv. Husk også at de fleste kjøper gaver i denne størrelsen! Jeg hadde alt for mye klær i 56, veldig kjedelig å legge bort en masse fine klær nesten ubrukt:) Finner du ut at du trenger mere er det jo veldig kjapt å raske med seg noe i butikken!

Skrevet

Har aldri brukt str 50 på mine barn, men str 56 har jeg brukt mellom 4 og 6 uker. Så du burde i allefall kjøpe inn litt bodyer i str 56 og noen strømpebukser. Har jo 2 pack bodyer som ikke er så dyr på HM.

Skrevet

min var 51 lang og 3900 g.. brukte 50 første mnd alikevel.. nå er han 3 mnd og 1 uke og bruker 56 og 62.. mest 62 da:)

Skrevet

Min gutt var 3800 og 50 cm, men klær i str 50 fikk vi nesten ikke brukt - kun hjem fra sykehuset tror jeg.... 56 brukte vi ihvertfall et par mnd hvis ikke mer.

Skrevet

Uansett så gjør det jo ikke noe om klærne er litt store heller da, så lenge ikke ungen drukner i dem he he:-)

Verste jeg visste var å prøve å lirke på trange bodyer på mine gull:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...