Gå til innhold

Pappan til lucas har klart å "befrukte" ei til gitt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle trodd han lærte av hele greia med meg, men neida nå er det gjort gitt, heldigvis for han skal hun ta abort selv om jeg syns det virker som om hun kan finne på å ombestemme seg anytime nå..

Blir så oppgitt jeg, det må da være mulig å lære av sine "feil"? En vakker dag så sitter lucas med søsken i alle deler av landet om pappan fortsetter slik...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åj åj åj!!! ja, disse mannfolka...kjipt for barna-de skjønner jo ingenting.

BF hos meg har en sønn på 10 år, heldigvis så var han hoss oss annenhver helg mens vi var samboere så vi kjenner hverandre...han har sett jenta mi to ganger alt- så det lover godt!

håper hun jenta tar det bort da- for bf's del-og Lucas...bf skal vel sikkert ha fler barn en gang...kan bli litt mye:)

pul med sokk sier jeg! hehe

Skrevet

heisann!!!

Her skal barnefar bli far igjen å, han har jammen meg ikke mye i hodet, han har en sønn på ca 5år den gutten har han ikke noe med å gjøre, så har han snuppa som er 19mnd som han heller ikke har giddet å bli kjendt med å nå skal han bli far igjen i mars!! Å han er bare 22år, så om det forsetter sånn kommer det vell til å kry av halvsøsken her ;)

Skrevet

Ja han er hos henne å prater om hva de skal gjøre nå.

Har aldri før sett noen så hvit i ansiktet som da hun sendte mld å sa hun var gravid, hun nektet først å fortelle om hun hadde tatt test eller ikke, så slo jeg av en prat med henne og etterhvert innrømte hun at jo hun hadde vært hos legen og hun var gravid..Bf ble helt hvit og låste seg inn på badet mitt mens jeg satt å trøsta henne over sms.. Rar situasjon, men om hun beholder vil jo jeg gjerne ha mest mulig kontakt med henne for lucas sin del, da får jo han ett søsken.

Men for hennes og Bf sin del håper jeg hun tar abort, hun er ganske ung og virker veldig ung personlighetsmessig også synes jeg, virker ikke helt klar for ett slikt ansvar enda og jeg tror hun er klar over det selv også, men det er jo forståelig, ingen forventer at noen skal bli voksen over natta fordi om man er gravid. Ikke at jeg har noe med det heller men jeg håper som sagt at hun velger abort, men om hun beholder har jeg sagt til henne at jeg gjerne støtter og er dær for henne om hun vil og at jeg godt stiller opp om hun trenger hjelp med hva det måtte være, og det står jeg for, jeg vil ha best mulig kontakt med ett evt søsken til lucas:)

Skrevet

hei hei snuppa!!

du vil ike si det.. er han helt på tur han der faren til lucas??

han lærer sannelig ikke. noen burde sende han på et prevansjonskurs :) hahah

hvordan går det med dere ellers?

(mimmi her forresten, byttet nick)

Skrevet

heihei:) ja det kan du sannelig si, jeg mistenker han for å være litt ubegavet i forhold til intelligens nå og da:P

Det går supert med oss, trives som bare det selv om jeg er litt sliten nå og da, Lucas vokser som ugress og spiser babymat og grøt som om han aldri har gjort annet, han er også lagt sin elsk på bamsen lille kanin og elsker å bryte med den før han ivrig prøver å spise den opp hehe:)

hvordan går det med dere da? lenge siden jeg har sett noe til deg inne på dib:)

Skrevet

Sikker på at dei ikke har brukt prevensjon da...? Kan bli gravid på tross av det..:) blei det selv jeg..:)

Uansett en vanskelig situasjon for dere alle. Lucas er vel bare rundt 4 mnd er han ikke?? og hun er hvor langt på vei??

Syntes det er sterkt av deg å støtte henne i det valget hun tar - ikke mange "ekser" som ville gjort det! Tyder på at du er ei grepa dame! - som fokusere på hva som vil være best for barna og ikke på at bf har rotet rundt og er sjalu for det..

Skrevet

Er han forresten i et forhold med henne?? eller vil hun bli aleine om ansvaret? Du får tipse henne om bim sin snart alenemorforum om hun velger å beholde og blir aleine om det

Skrevet

Jo hun gikk på pillen men hadde glemt den, men som jeg sa til han så er kondom beste alternativ fordi det er fort gjort å glemme en pille og fordi det også beskytter mot sykdommer.

Det er en vanskelig situasjon men vi får alle gjøre det beste ut av det, hun er ca en måned på vei bare.

Klart jeg støtter henne, uhell kan skje alle og jeg har ikke noe imot henne fordi om hun er blitt gravid, det hun trenger aller mest nå er støtte og ikke en sur dame som sitter i kulissene og lager kluss, hun og barnet er uskyldig i dette og kan ikke noe råd for at Bf leker rundt med snoppen som han gjør. De er desverre ikke sammen, han er faktisk på vei til å bli sammen med en annen jente men leker likevel med alt han finner av jenter, jeg advarte han om at dette kunne skje og nå må han ta konsekvensene av sine handlinger, jeg skal i allefall ikke dømme den stakkars jenta for det som er skjedd, jeg tar imot henne og ett søsken til lucas med åpne armer jeg om hun beholder, det skulle bare mangle:)

Hun blir desverre alene slik som jeg men om hun beholder men jeg skal i allefall gjøre mitt beste for at hun skal føle at hun får støtte og den hjelpen hun skulle ha behov for om hun vil det:)

Skrevet

Nå har Bf nettop vært innom hær en tur etter han var hos hun som er gravid, og de har sammen bestemt at det blir abort.

Håper jo at hun tar det fordi det er det hun vil selv om jeg har fått inntrykk at hun gjør det kun fordi det er det han vil.

Men han hadde i allefall griseflaks nå da at dette ordnet seg for han, synes likevel synd i jenta som må igjennom en abort hun ga meg tydelig inntrykk av at hun egentlig ikke har lyst til å gjennomgå...

Jeg synes nesten det er litt trist fordi jeg på en rar måte hadde begynt å venne meg til tanken på det og så smått begynt å glede meg til å bli kjent med henne og ett kommende søsken til lucas, det hadde på en måte blitt litt koselig å ha henne og barnet hennes i livet vårt, så for meg cafeturer og trilleturer og trivelig bekjentskap med henne og barnet.. hehe ja jeg vet det var litt dumme,litt urealistiske og på en måte litt egoistiske tanker men tankene var dær uansett:)

Skrevet

da syntes jeg du bør snakke med henne hvis du har fått intrykk av at hun gjør det fordi bf vil. INGEN skal gjennomgå en abort fordi de føler at de MÅ. er personlig imot abort, MEN mener at vi skal beholde retten til selvbestemt abort. jeg kan ikke sitte å dømme , for hva vet vel jeg om hva som ligger bak valget som jeg tror for de fleste er ett grusomt ett.Og om du mistenker at hun gjør det for hans skyld syntes jeg du skal ta en prat med henne! har ei venninne som har slitt voldsomt etter en abort hun følte seg "presset" til å ta for mange år siden fordi hun var ung, ville bli aleine, og følte at bf ikke ville ha noe med dette å gjøre...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Fordi dama glømte å ta pillene sine så er du oppgitt på faren..?

Skrevet

jeg er oppgitt på han for holdningene hans og for at han aldri lærer at kondom er tryggest, han visste jo på forhånd at hun ikke hadde funnet pillebrettet den dagen og dermed ikke tatt p pillen..

Skrevet

Jeg har pratet med henne om det men hun står hardnakket på at hun må gjøre det som er best for han, jeg skjønner ikke hvor hun får den misforståtte lojaliteten fra! Hun fortalte meg at hun virkelig ikke hadde det bra nå og at hun ikke ønsket en abort men som sagt hun følte hun måtte pga at bf ville det.. Jeg har prøvd hardt å få henne til å tenke på at hun også skal kunne leve med dette men hun er så redd for å få han sur at hun har lagt seg fullstendig flat:S

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Altså visste begge to at de var ubeskytta, men likevel ingen kondom eller angrepille...strengt tatt burde begge ha visst bedre. Men skjønner at han burde ha visst dette ekstra mye hvis det går an å si det. Håper inderlig han lærer nå...

Skrevet

Man blir ikke gravid av å glemme EN p-pille hvis man tar de neste som vanlig. Det er en misforstått myte! Man blir ikke gravid i det hele tatt hvis man bruker prevensjon riktig.

Angrepillen virker kun når den egentlig ikke kan virke (alle andre dager enn når du har eggløsning), det har det vist mange ganger.

Kondom funker som bare det.

P-piller og andre piller virker hvis man tar dem som man skal, men det er mange som tar i hytt og pine, og da blir man gravid.

Hvis man skal gå på p-piller må man være voksen nok til å ta de når man skal.

Men jeg tenker på en ting; Man skal ta konsekvensene! Det er så mange som snakker om å ta konsekvensene av det man gjør. Hvis man blir gravid skal man ikke ta abort, men beholde barnet fordi man skal ta konsekvensene av det man har gjort. Hva faen er det for noe tull?? Hvis hun det er snakk om her er ung, uten jobb, uten inntekt av noe slag, uten en barnefar; Mener dere da seriøst at hun skal føde et barn inn i denne verden fordi hun har blitt gravid? At hun skal leve i nærmest fattigdom, men barnet gjør henne rikt liksom? Det der er en helt enormt egoistisk tankegang! Jeg har selv tatt abort, og det går helt fint med meg. Nå beholdt jeg barnet mitt fordi jeg var naiv, og trodde det skulle gå seg til med bf. Jeg angrer jo ikke på at jeg har fått tulla mi, selvfølgelig gjør jeg ikke det, men hadde jeg tatt abort hadde jeg jo ikke visst om henne.

Jeg jobber i barnehage og ser hver eneste dag barn som sliter under unge, ressurssvake mødre. Noen er veldig tøffe og klarer seg fint, men det er faktisk mange som er så slitne at det går ut over barnet, selv om de ikke ser det selv.

Barnefaren høres ut som en ten-åring som ikke har lært at det å ha sex kan gjøre noen gravid. Denne jenta skal ikke få et barn fordi han skal få en lærepenge, Det er jo også utrolig egoistisk. Det er jo et BARN, et MENNESKE det er snakk om!!

For en gjeng med barn, altså. Blir helt matt jeg!

Skrevet

Kjære deg jeg sier ikke at hun skal beholde for å gi han en lærepenge..

Jeg sier han slipper billig unna iogmed at hun egentlig har lyst til å beholde men tar abort fordi han vil det, ikke fordi hun egentlig vil.. Han burde tenkt mer på henne også og ta konsekvensene istedet for at hun må ta en abort hun tydelig ikke har lyst til, hun var da ikke alene om å bli gravid, at han kunne tenke litt på henne er ikke så mye å be om.. han vet trossalt hvordan man lager barn han å..

Skrevet

Jeg blir helt matt av deg jeg. Såfremt jeg har lest alt riktig, står det ingen plass om at hun vil beholde barnet for å gi bf en lærepenge. Nå må du virkelig skjerpe deg.

Selv om man kanskje er en ung, ressurssvak alenemor så trenger man ikke å vanskjøtte barnet.

Jeg ble selv gravid uten å være i nærheten av et forhold med bf, jeg hadde ikke jobb, ikke leilighet, ikke inntekt forutenom lånekassen. Skulle jeg da bli en dårlig mor fordet???? På fire måneder fikk jeg meg leilighet, ordnet med penger og ordnet for å få dette barnet.

Jeg er imot abort, men dømmer ingen for det valget de tar, uansett om det er å beholde eller ikke. Men å ta abort fordi bf vil er ekstremt dumt, og det bør ALDRI skje. Fordi enkelte faktisk kan slite med en forferdelig samvittighet i tiden videre, siden at hjertet begynner å slå rundt uke 5, er det jo da levende.

Du sier at man ikke kan bli gravid av å glemme p-pillen en gang, det går det selvfølgelig ann å bli! Det finnes tusenvis av eksempler på det.

Kondom er heller ikke 100% sikkert, og prosenten går faktisk ned jo kåtere personen er, for da blir det hastverk med å få den på, og den ryker lettere da.

Så du kan slutte å være så jævlig surmaga og komme med masse kritikk på ting du skal leke bedreviter om, samtidig som du er anonym.

Og til Tiger: Sorry utblåsninga, men jeg ble skikkelig forbanna av hun her. Synes det er kjempestort av deg! Virkelig! Skjønner at du med tiden ønsker at hun skal beholde det. Jeg har dessverre ingen svar å komme med. Egentlig bare skryt, men hvis hun mener at hun tar abort fordi bf kommer til å bli forbanna på henne, så bør du få henne fra det. Mener nå jeg. For meg virker det som om bf ble enig med seg selv om abort. Lykke til uansett hva du gjør!

*Nå må jeg rydde videre, dåp på søndag:)*

Skrevet

Mannfolka får skylda uansett de. Teite som der er, som stoler på kvinnfolkene sine.

Forskjellen på menn og kvinner er at mennene bare ønsker å tilfredstille de seksuelle behovene sine, og har absolutt ingen barn i tankene når de har sex. Mens kvinnfolka alltid har barn i tankene sine når de har sex. (Enten er de redde for å bli gravide, ellers så gjør det dem ingenting å bli gravide).

Mannfolk har ikke fokus på at de skal lage et barn når de har samleie, selv om de har planer om det sammen med kona ellers. De tenker sex uansett. Kona derimot tenker kun på babyen de eventuelt lager, når de har sex.

Går det ikke etter kvinnenes planer, er det mannfolkas skyld samma søren.

Ekstra teit blir det dersom ekkjerringene i tillegg blander seg opp i dette. HERREGUD sier bare jeg

Skrevet

Jeg er ikke exn hans og det var både han og henne som ønsket å blande meg inn i dette, det var hun som ønsket å prate med meg og han ønsket at hun skulle det han også, så at jeg "blandet" meg inn er kanskje teit for deg men de ØNSKET at jeg skulle "blande" meg inn i saken..

Har ikke noe med å stole på kvinnfolket sitt, hun var en one night og på one night handler det vel ikke om å stole på kvinnfolket sitt, det handler om å beskytte seg og den man har sex med mot både sykdommer og graviditet.

Skrevet

Nå har jeg lest gjennom en del av innleggene her, og jeg ser at veldig mange har et stort behov for forsvare veldig at de har fått et barn... Og det er jo egentlig litt trist!

Men hvor gammel er egentlig hun det er snakk om her? Og hvor gammel er barnefaren?

Og så lurer jeg på; Har hun virkelig lyst til å få et barn med en hun har hatt en one-night-stand med?

Jada, jeg vet at det er mange som har det kjempebra, og er så flinke og alt og det, men det er jo ikke bare bare å få et barn da.

Kjempeflott at du hjelper henne Tigern, for hun trenger nok det veldig nå. Hun skal selvfølgelig ikke ta abort fordi bf vil det, men det kan jo bli ganske tøft for henne hvis barnefaren boikotter henne og barnet helt totalt. Hvis hun er tøff nok til å stå alene så er det jo greit, men jeg har slitt mye både i svangerskapet og etterpå pga måten faren har behandlet meg.

Jeg er forresten litt enig med noen av de anonyme her. Det er mange damer som tenker barn når man har sex, mens mennene stort sett bare klarer å ha én tanke i hodet på en gang! Og det handler selvfølgelig om å ta ansvar, men når det gjelder barn så skal man ikke få et barn fordi man tar ansvar.

Nei, jeg vet ikke jeg! Jeg håper hun gjør det som er rett for SEG selv om det kan bli vanskelig for henne. Hun er derimot veldig heldig som har deg da, Tiger :)

Skrevet

Hun er 18 år, og Bf er 21.

Det kan virke slik ja, hun ga i allefall meg inntrykk av at hun egentlig hadde lyst til å beholde, men nå har hun bestemt seg for abort og jeg vet at hun er ute å drikker i kveld så det virker som om det er ingen vei tilbake på det.

Til hennes, eller kanskje litt mitt forsvar også så var heller ikke jeg sammen med Bf..;)

Jeg mener ikke at man skal ta ansvar ved å beholde barnet pga ansvar, jeg mener at når det først er skjedd og hun egentlig vil ha barnet burde barnefar vise litt ansvar i denne situasjonen og ikke bare tenke på seg selv. Og jeg mener at han som har ett barn fra før av absolutt burde lært såpass at han til enhver tid hadde ett kondom for hånden slik at han ikke trenger å havne i samme situasjon flere ganger, ta ansvar for seg selv og en sexpartner ved å også forhindre sykdommer mens de forhindrer graviditet.

takk for det matja:)

Skrevet

Du har helt rett anonym, jeg er oppgitt av at han ikke lærer han som absolutt burde vite bedre , man skulle kunne lære av feilene sine..

Skrevet

Han trodde jo at hun tok pillene han da. Kjedelig at menn ikke kan stole på kvinnfolk når det gjelder dette. Synes faktisk synd på de.

Menn burde bli oppmuntret til alltid å bruke kondom. Uansett!!!! For det er utrolig mange babysyke umodne drittunger som vil bli gravide. Selv om de er purunge og ikke engang har utdannelse eller råd til å fø på barnet sitt selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...