Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Er det vanlig at andregangsfødende også går på svangerskapskurs? Eller er det helst førstegangsfødende som går på det? Det er 10 år siden jeg fødte sist, og det blir første barnet til min samboer, så jeg kunne egentlig tenkt meg å gått på et slikt. Hvem arrangerer det? Og når pleier man å gå?
Gjest Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Som regel får man info om dette når du har fått plass ved et sykehus. Lursene er for alle, vil jeg tro. Det inkluderer ofte omvisning på sykehusets føde/barselavd(?), så det vil være nytt for mange unasett om man har født før. Sjekk nettsiden til ditt sykehus, for det kan stå noe der, hvis du ikke har fått info i posten )
Birthen Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Hei! Jeg venter nummer tre med mann nummer to.. Vi fikk ikke svangerskapskurs fordi jeg ikke var førstegangs. Han gjaldt liksom ikke han stakkars.. Kunne gått på kurs i regi av jordmorforeningen, men måtte da betalt det selv - 1000 kroner. Vi har avtalt med jordmor at vi får en dobbeltime med henne når fødselen nærmer seg. Tror egentlig at det blir like greit. PS. du kan også låne dvd på biblioteket. Den er skikkelig gammel, men hadde da noe fornuftig å komme med innimellom også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå