Gå til innhold

Blir man førstegangafødene igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt på dette, har hørt at ca 7 år etter en fødsel er man igjen førstegangsfødene. Tenker de med dette mener at kroppen er nullstilt igjen? At f.eks hodet til barnet oftest fester seg en stund før fødsel og at åpningsriene tar lengere tid o.l....? Noen kommetarer eller tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Snakket med en lege på Riksen om dette. Har en sønn på 6 1/2 og venter nå nr 2. Hun sa at man "nullstiller" seg aldri helt. Har man født så har man født.

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Det blir 10 år mellom mine jenter, og jeg snakket med jordmor om dette i går. Hun mener at jeg regnes som 2.gangsfødende. Hun sa bl.a at hun ikke regnet med at hodet til babyen kom til å feste seg denne gangen, og at fødselen sannsynligvis kommer til å gå raskere denne gangen. Og hun snakket om etterrier som jeg kome til å få etter fødselen osv osv...

Skrevet

Det er 12 pr siden jeg fødte sist, hodet til babyen festet seg mellom uke 35 og 36.

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

gjorde det? hmm... kanskje det gjør det hos meg også da. Men jordmora sa at jeg skulle ikke regne med det da... Det er vel individuelt, tenker jeg :)

Skrevet

Det var ni og et halvt år siden sist jeg fødte,så jeg lurte også på det når jeg gikk gravid denne gangen. Jeg merket stor forskjell fra sist fødsel. Åpningstiden gikk ned fra 12timer til rundt 6 timer,og pressingen gikk ned fra 73minutter til 18 minutter. Alt i alt en mye lettere og raskere fødsel,til tross for at det var leeenge siden sist. Lykke til alle sammen:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...