Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Jenta mi på 6 uker gråter hele tiden om dagen. Skjønner ikke hva det er for noe. De siste dagene har hun våknet med gråt, og hun er veldig vanskelig å trøste. Vil gjerne ha pupp hele tiden, og kan spise så hun gulper noe opp igjen etterpå. Jeg vil jo ikke at hun overspiser, men det er ikke noe annet enn puppen som virker... Bare korte perioder mens hun er våken der hun ikke gråter og vi kan gjøre andre ting
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 er det kolikk? er magen hard? kansje hun er sulten? har du skjekket melka di?prøvd å gi hun nan i stedenfor og se hvordan hun er da?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Vet ikke om det er kolikk... Kanskje? Mulig hun bare er sulten, men hun legger iallefall veldig godt på seg (600g på 10 dager). Har tenkt at hun kanskje bare har et veldig suttebehov, men hun nekter å ta smokk. Hvordan sjekker man melken? Og hva sjekker man etter?
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 da er det ikke melken din som er dårlig. men tenkte at kansje hun får vont i magen av melken din? dersom det er kolikk så er magen hard og hun trekker beina mor magen hele tiden. om ikke det er det heller hadde jeg tatt hun med til legen for et eller annet må jo plage hun. gutten min på 6 uker nektet å ta smokk. så kjøpte jeg nuk sine, og de tar han nå. men du må jo venne hun til å ta smokken. kan jo ta par uker det.
Ginger-mor Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Ja, det kan jo være noe jeg spiser. Hun trekker bena mot magen ganske ofte, ja. Når vi bærer henne også, slik at vi må bytte stilling stadig vekk. Vi var nettopp på 6-ukers kontroll og alt virket normalt da. Tror gråtingen startet samme dag, faktisk. Begynte å prøve med smokk da hun var 4 uker. Var ganske optimistisk og prøvde de forskjellige apotek-smokkene (som hun selvfølgelig spyttet ut med det samme). Den eneste hun har suttet litt på er nam-smokken. Tror jeg skal prøve nuk sine, hvis jeg finner dem.
Hanne31 Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Er det ikke økedager da? Jeg har hatt det jeg tror er økedager nå og det høres veldig likt ut. Er det økedager så skal babyen få die så ofte hun vil i tilfelle. Det er vel ofte økedager rundt 6 uker også.
Ginger-mor Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 Kanskje det bare er det? Det er jo helt greit i så fall! Hun får bestemme selv når hun vil spise, men er det veldig kort tid siden hun spiste sist, prøver jeg å avlede henne med andre ting. Går det ikke, så får hun puppen altså. Håper det bare er økedager, da! Hvordan gråt hadde babyen din, Hanne30? Hos min er det litt sånn sinna-gråt Blir ganske rød i ansiktet...
*MeA* Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Er magen hard og at hun gråter når du tar på den kan du jo prøve med litt magemassasje. Leste i spebarnsboken om hvordan det kan gjøres. Dette hjalp mye hos oss. Da kom det ofte mye luft ut av han. I tillegg har vi gitt Minifom i de værste periodene. Sønnen vår har hatt kolikklignende smerter (kiropraktor ville ikke bruke kolikk da det er litt uenighet om hva det egentlig er), men etter at vi hadde han hos kiropraktor er han blitt kvitt dette. Lykke til!
scoobidoo Skrevet 15. november 2007 #9 Skrevet 15. november 2007 Det du snakker om er mest sannsynlig økedager. Det kan de ha ofte og lenge, eller sjelden og kort.
scoobidoo Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 Eller ofte og kort, og sjelden og lenge. Hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå