Gå til innhold

Vært hos legen i dag og ja.... (samme som bim)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom inn til første "kontroll" etter at jeg fant ut jeg var gravid (tatt bare 3 tester som alle viser det samme), sier til legen at jeg har tatt tester hjemme, vi skal beholde og jeg tok angrepille (blir nå ca 3 uker siden) fordi jeg ikke viste jeg var gravid, eller usikker på om jeg ble gravid da at den ikke funka.

Husker heller ikke når jeg hadde mensen sist.

Legen: ja da tar vi en blodprøve for og se om du er gravid.

Meg: jeg har tatt 3 tester som alle er positive så om ikke alle 3 tar feil så er jeg vell strengt tatt gravid.

Legen: Hjemmetest du har tatt?

Meg: Ja

Legen: nei vi tar en blodprøve for og se om du er gravid også får du svar på den om ca ei uke.

Det blir 307 kr du kan betale ute i resepsjonen.

Ny time 9 desember..

Men alltså jeg trodde ikke og har heller aldri betalt når man er på kontroll pga svangerskap?!

Virka ikke som legen trodde jeg var gravid heller da siden hu ikke hørte på at jeg hadde tatt 3 tester hjemme.

Så er enda usikker på når jeg kan ha blitt gravid, og om jeg fikk positivt på blodprøven så kunne vi snakke om en tidlig UL på kontrollen 9 desember.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og så ga du deg? du må jo ikke gi deg. gå til en annen lege

Skrevet

Det hørtes da helt tullete ut! For en dott av en lege. Her tok jeg urinprøve hos legen som jeg fikk svar på med en gang og som ikke kostet noe pga jeg var gravid.

Har aldri hørt om noen som har gjort det på den måten...

Etter 3 positive hjemmetester er du nok garantert gravid, ja...

Skrevet

Så fjåsete! Jeg tok aldri noen test hos lege. Kun hjemmetest :) Var på ultralyd i uke 6-7 for å finne ut hvor langt jeg var på vei da, men legen trodde da på at jeg var gravid når jeg sa jeg var det..

Skrevet

Du skal vel ikke betale, men de vil vel sjekke at du har høye verdier hcg siden du har tatt angrepillen?

Skrevet

Men dem kunne vell tatt en urinprøve i dag i tillegg da for og sjekke at jeg var gravid og heller vente på blodprøvene til uka da.

Men det ble ikke nevnt urinprøve engang.

Og legen sa selv at angrepillen ikke hadde påviste skader på foster om den ikke virket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...