Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Kom inn til første "kontroll" etter at jeg fant ut jeg var gravid (tatt bare 3 tester som alle viser det samme), sier til legen at jeg har tatt tester hjemme, vi skal beholde og jeg tok angrepille (blir nå ca 3 uker siden) fordi jeg ikke viste jeg var gravid, eller usikker på om jeg ble gravid da at den ikke funka. Husker heller ikke når jeg hadde mensen sist. Legen: ja da tar vi en blodprøve for og se om du er gravid. Meg: jeg har tatt 3 tester som alle er positive så om ikke alle 3 tar feil så er jeg vell strengt tatt gravid. Legen: Hjemmetest du har tatt? Meg: Ja Legen: nei vi tar en blodprøve for og se om du er gravid også får du svar på den om ca ei uke. Det blir 307 kr du kan betale ute i resepsjonen. Ny time 9 desember.. Men alltså jeg trodde ikke og har heller aldri betalt når man er på kontroll pga svangerskap?! Virka ikke som legen trodde jeg var gravid heller da siden hu ikke hørte på at jeg hadde tatt 3 tester hjemme. Så er enda usikker på når jeg kan ha blitt gravid, og om jeg fikk positivt på blodprøven så kunne vi snakke om en tidlig UL på kontrollen 9 desember.
BarnNr.4 :) Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Du skal IKKE betale for en sånn time når det gjelder svangerskap! det e bare å si ifra til dem!
LFC girl Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Det der skjedde får meg også. Jeg tok 6 tester hjemme og alle var like posetive.dro til legen da til legen dagen etetr å tok en ny test og der var den negativ og jeg sa jeg hadde tatt 6 tester hjemme,og at de var posetive,men jeg var nødt å betale 270kr får det der. Jeg fikk beskjedd om å komme dagen etter det igejn får å ta en ny test og ad var den posetiv,men enda MÅTTE jeg betale 170 kr får det. Jeg fikk time til ul samme dag får å se hvor langt jeg hadde kommet i svangerskape,men på ul så sa de at det var får tidlig å se noe som helst så jeg MÅTTE ta en blodprøve får å se om det var graviditet i det hele tatt. Kan være de tenker det samme om deg.. Ikke veit jeg. Mne,lykke til da:) klem
Gjest Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Selve testen skal vi betale for, MEN ikke lege-timen... så synes dette der var rart... =/
Icedancer Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Jøss for et krøkkete system. Da jeg testa positivt med mitt første barn, ringte jeg nervøst til legen og spurte om jeg kunne få komme å ta en graviditetstest. Hun spurte om jeg hadde tatt noen hjemmetest og hva som eventuelt var resultatet. Da jeg sa jeg hadde tatt 1 hjemmetest som viste positivt sa hun bare at "nei du trenger ikke komme ned her da, det holder, er den positiv så er du gravid. Vi setter opp en kontroll i uke 8". Og nå med mitt andre barn måtte jeg ikke betale da jeg var å tok hcg prøver pga misstanke om SA. Jeg spurte til og med om jeg skulle betale, men hun sa bare "æh, jeg skriver det på svangerskap". Så enten har dere vært utrolig uheldige, eller jeg veldig heldig. Men jeg tror egentlig ikke dere trenger bekymre dere. Jeg har hørt at en test kan gi falsk negativt resultat, men det skal være ekstremt spesielt om den gir et falskt positivt resultat. Da skal man ha brukt spesielle kombinasjoner av medisiner som kan gi hormonforstyrrelser.
Gjest Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 det står på nettet at alt skal være gratis, uansett hvem du går til.. jeg har aldri beltalt for noe. untatt når jeg tok sånn sukkerbelastningsprøve.. måtte betale 65 kroner for sukkervannet.. herrlighet.. men når jeg var og fikk bekrefta at jeg var gravid var det helt gratis. fikk svar samme dag også jeg.. rart hvor forskjellig det er.. syns 307 kroner var litt i overkant.
saratussen Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 så dyrt det er å dra til lege hos dere da.. her koster det 150
Trultemora er presseklar!! Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Er kun 1 gang jeg måtte betale i forbindelse med svangerskap! Da måtte jeg til en privatlege og tror det var sånn at han måtte ta betalt pga de privatlegene ikke får tilbakebetalt fra staten på slike ordninger....
Trine_80 Skrevet 15. november 2007 #9 Skrevet 15. november 2007 Jeg har samme erfaring. Måtte også betale en gang (350,-) jeg var hos privatlege. Søkte om refusjon i ettertid hos NAV, men fikk det ikke innvilget pga at legen var registrert som privatlege.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 15. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. november 2007 Grunnen til at det er så dyrt er pga hun legen jeg har er spesialist i noe og da kan dem vist ta mere. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte betale i dag pga det IKKE var svangerskapskontroll jeg var på i dag, men var det jeg bestillte når jeg ringte og skulle ha en time. Det jeg ville vite hos legen i dag var om angrepilla kunne gi skade og hvor langt jeg kunne være på vei. Og slik jeg forstod det på dem jeg snakka med når jeg bestillte timen så var det en kontroll time jeg skulle på i dag. For legen mente at jeg ikke var på kontroll i dag og at kontroll timen min da ikke ble før 9 desember og at fra da av om jeg hadde positiv test så var det gratis. Så virka ikke som hun trodde jeg var gravid, og hun ble kjempe overraska når jeg sa at vi har snakka om det og vi skal beholde.
lille-persille Skrevet 15. november 2007 #11 Skrevet 15. november 2007 hcg- verdien som måles i blod kan gi en pekepinn på hvor langt du er på vei. (ikke eksakt dato altså, men om du er en måned eller tre).
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 15. november 2007 #12 Skrevet 15. november 2007 Dette skal du da ikke betale for, forøvrig ikke dere andre som har betalt for test hos lege heller... Alt av/-innenfor svangerskap og graviditet SKAL være gratis. Jeg tok test hos lege og betalte ikke noen ting. Det eneste de gjør er å fylle ut skjema med pris, pga at legene skal få refundert for de utgiftene de har hatt. Så det sendes inn til NAV...? eller hvor de nå enn sender det, slik at de får pengene tilbake fra staten. Da har de legene dere har gått til, fått "dobbel opp" med penger da...? SLEIPE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå