Gå til innhold

Tips til godt bilstolkjøp til nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til merke/type som er bra - og evt. pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt maxi cosi cabrio fox i dag=) den er på salg nå på barnas hus til 999.

Det sto mellom denne og britax rømer sin. begge to har kommet veldig godt ann i tester (vunnet hver sin test tror jeg) og så er de lette. Jeg valgte maxi cosi sin for det er den letteste og så ligger babyen litt mer i den enn i britax sin. tenker at dette er bra for babyen rygg i begynnelsen. I tillegg kan du stille mye på selene så stolen passer lenge. Sviger søstra min har acta graco men selene ble for små etter bare noen måneder. Mange som velger izi sleep sin (tror det er sånn d skrives) men denne er forferdelig tung=(

håper det hjalp litt?=)

Skrevet

Jeg har kjøpt Britax Rømer babysafe. :) Stod som hun over mellom denne og Maxi Cosi sin, men jeg valgte til slutt denne. Som hun over sier har begge to kommet veldig godt ut i tester. Så de er nok veldig bra begge to, men jeg synes Britax'en ser litt tryggere ut ettersom den er en del dypere, hodebeskyttelsen er hvertfall veldig god. Har ikke tatt den i bruk ennå, men virket hvertfall som den var veldig lett å feste med bilselen også. :) Også kan man justere selene og fjerne puten i ryggen ettersom babyen vokser. Vil også legge til at det er fempunktssele i britaxen, i maxi cosien er det bare tre. Vet ikke hvor mye det har å si, men hun i butikken skrøt hvertfall av dette. :) Synes også utseendet på setet er kjempeflott, brun og beige cordfløyel. Har jo ingenting å si egentlig, bare et lite pluss. ;)

Skrevet

Britaxen er forresten på tilbud på babyshop nå, 20% nedsatt, så det ble 1340 kroner uten base. :) Setene som kan brukes med base er litt dyrere. :)

Skrevet

ja jeg også forsto det at det var noe men en nakke pute i britaxen sin som var vistnokk skal være veldig bra=)

men maxi cosi sin bil stol kan du bruke den i både base og med sele. trodde du kunne det med britax sin også.. jaja=) der lærte jeg noe nytt;)

Skrevet

Ja, nakkeputen kan justeres opp og ned tror jeg? Også er det en sånn pute i ryggen som kan tas ut etter noen måneder. :)

Ja, jeg trodde også det, se.. Og det kan man jo egentlig, men det setet jeg kjøpte hadde visst ikke de jernstengene under eller noe? Man måtte hvertfall si ifra om man ville ha til isofixbase eller ikke.. Tror det med de stengene koster 200 kroner mer. Men det går det an å høre med butikken om, for sikkerhetsskyld. ;)

Skrevet

Vi kjøpte også Maxi cosi på tilbud til 999,- på Barnas Hus nå.

Kjøper basen når vi vet hvilken bil vi ender opp med. Det flotte med easybasen var at du både kan feste den i sele og som isofix. Genialt egentlig :o)

Vi valgte maxi cosi sin pga av vekta. Den var den letteste. Blir tungt nok når det skal være en baby oppi der ;o) Vi regner med at vi bærer babyen i setet opp og ned trapp, ut og inn av bhg, så vi vil ha base i tillegg.

Skrevet

Takk for svar, og god informasjon om de enkelte. Virker jo som de er veldig bra både Maxi Cosi og Britax Rømer, så må tenke litt nå:)

Skrevet

Vi brukte Maxi Cosi til sønnen vår da han var liten, var veldig fornøyd med den!! Vi skal bruke samme sete nå når nummer 2 melder sin ankomst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...