mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 hvilket hodemål hadde deres baby på 6 ukers kontrollen? noen som lå over gjennomsnitte. hva sa helsesøster til dere da? jeg var på kontroll igår, min lille datter hadde et hodemål på 40,5 cm. 34 cm da hun ble født.dette var over gjennomsnittet sa de. skal tilbake om to uker og sjekke igjen. er dette noe jeg bør bekymre meg over? noen som har vært borti dette.............
adriana78 Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Hei. Datteren min hadde et hodemål på 40cm ved seksukerskontrollen.Hodet var 35cm ved fødsel. Vi fikk beskjed om å komme tilbake etter fire uker. Jeg ble bekymra men fikk snakke med helsesøster som forklarte at det var en rutine og kontrollere når målene var over gjennomsnittet. Jeg vet ikke hva målene til datteren din er ellers, men jenta mi var 3400gram ved fødsel og hele 5650gram etter seks uker. altså man må vurdere helheten. De sa også at når hodet blir målt rett etter fødselen, så viser det ikke bestandig sin rette form og størrelse. Etter fire nye uker var hodet 41,5cm og nå etter tre måneder er det 42,5 og innenfor normalen. Lykke til!!
Weronika Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 snuppa mi var 35 cm ved fødselen, og var 40,5 cm på 6 ukerskontrollen...å di sa ingenting om at jeg måtte komme tilbake på ekstra kontroll...sa hun lå perfekt etter kurven...
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 15. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2007 min datter var 3440 g og 50 cmom ved fødsel. 4550 g og 57 lang på kontrollen igår.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Snella var 36 ved fødsel og 38 ved 6 uker, hun har alltid hatt en "nett" hodefasong, det jeg husker hs sa var at de gjerne får et hopp opp på hodeomkretsen før den stabiliserer seg, men de er pålagt å følge opp dersom det er avvik den ene eller den andre veien, er bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Mest sannsynlig er det kun ujevn voksing, men dersom det vokser for fort er det jo viktig med behandling slik at det ikke det blir noen skader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå