råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Har tatt opp fra fryseren sånne avlange laksefileter.....tennkte kanskje å steike dem litt i panna for så hå ha de i ovnen. Men hvor lenge skal de stå der? Andre forslag? og tilbehør?
trebarnsmamma? Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Laks kan brukes til alt! -couscous med koriander og scampi pluss laks -laks og bakt potet -innbakt laks i folie med mandelpoteter, vårløk, sitron, creme fraiche og diverse andre grønnsaker du måtte ønske deg -jasminris og wokgrønnsaker -poteter og agurksalat Det var noen ideer til deg i hvert fall
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Dill saus med løk!!!! Skikkelig nam nam til laks. Har ferdigposer på butikken.
Gjest Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Jeg bruker å krydre laksefiletene med sitronpepper og salt, så pakker jeg de inn i aluminiumsfolie og har de i ovnen i ca 25-30 min. Tilbehør: kokte poteter, rømme, fersk sitron, og agurksalat. NAM!
Lykke*Li Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Agurksalat!!!!! Det er digg det! Da skjærer du tynne skiver av agurken(med ostehøvel), og legger det i bløt med eddik og strør sukker over...Vend det og la det stå litt! Til slutt heller du av så det kun er litt eddik i bunnen av skålen! Kjempegodt til fisk
Gjest Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 dette lagde jeg her om dagen: Laksefilet... Legg laksefiletene oppå sølvfolie. Ha på salt, pepper, hvitløkspulver og finhakket paprika. Brett sølvfolien rundt, ha i ildfast form. ha i ovnen på 200 grader til kjøttet er rosa. ville ikke tatt dem i pannen først, da mister de ofte formen. Hvis de er frosne må du nok beregne minst en halvtime i ovnen. Sjekk dem regelmessig. Fløtegratinerte poteter: skrell 5 store poteter. Del dem i skiver. Kok dem til de er litt møre. Hell av vannet, tilsett fløte så det dekker (ca 1/3 liter) Tilsett salt, pepper og masse hvitløkskrydder. Kok opp litt. Ha i ildfast form, ha ost på toppen. Ha i ovnen på 200 grader til osten er gylden. Server med cherrytomater til.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 kokte poteter og agurksalat- vann, agurk i ostehøvlet skriver, uten skall!, eddik og sukker.. la det stå helst noen timer, blir bare bedre og bedre.. også rømme oppå alt, nammnamm! slik vanlig pose med wokgrønnsaker er også godt til
rødhette* Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Agurksalat. Men lager den litt anneledes enn hun over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå