Gå til innhold

O'lykke, Mini SOV i natt! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fulgt litt med på innleggene min vet hvor sable mye vi har slitt med soving når det gjelder mini på 5 mnd, han har sovet så utrolig urolig og vekket med gjerne hver halvtime-time om ikke oftere i flere måneder. Ble litt bedre etter vi begynte med grøt og enda litt bedre etter jeg begynte å nekte å gi ham pupp før etter klokken 3 om natten og roet ham ned med stemme, og holde hånden i stede. Og i går natt og i natt har han faktisk sovet ganske godt! I natt sov han helt til klokken halv fem!!! Var bare våken en gang før det og da holdt det å gi smokken. Deretter begynte han å kave litt og ville ikke roe seg i sengen sin, så da puttet jeg ham bort til pappaen (som klarer å sovne med ham inntil seg) og da sov han fint videre til klokken halv åtte! Helt utrolig. Han som har våknet i halv sekstiden-sekstiden i flere uker nå. Deilig! Håper inderlig dette vil fortsette! *krysser fingrene*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så herlig!

Krysser fingrene får at dette holder seg:0)

Skrevet

Ja dette kan bli en vane :-) Og så deilig å våkne noenlunde uthvilt med en blid og varm baby oppi sengen og kunne pludre litt med ham. Til nå har pappaen stått opp med ham i sekstiden når han har våknet slik at jeg skulle få sove litt sidne jeg vanligvis bare har fått sovet 2-4 timer på en natt.

Skrevet

Så utrolig bra, Alva! Lykke til videre, håper det har snudd nå:o)

Skrevet

Skal begynne me grøt snart vi også, håper det kan føre til flere timer sammenhengende søvn, ellers får jeg greie meg med kaffe;0)

Skrevet

Ja vi krysser virkelig fingrene! :-) Går det bedre med Milla og deres nattesøvn også nå?

Skrevet

Det hjelper godt på med mer søvn ja! Deilig å kunne våkne uten hodepine liksom, hehe... Jeg drikker ikke kaffi, men skulle nok trengt det ofte ;-) Du får ha lykke til når dere begynner med grøt!

Skrevet

Tja...jeg har lagt henne kl åtte de to siste dagene nå - og hun har jo sovnet da. Men jeg ligger i sengen å ammer henne til hun sovner og flytter ikke på henne. Jeg orker ikke mer enn en ting av gangen (er ikke helt i form), så første mål er å få henne til å sovne tidligere (få rutine på det), så får jeg ta kampen med å komme over i egen seng om litt. Håper hun vil sove litt bedre da også - for nå våkner hun ca annenhver time for å få mat...

Blir spennende å se hvor mye hun har lagt på seg når vi skal på 4 mnd kontroll neste tirsdag og om jeg da bør begynne med grøt til henne.

Hadde jo som mål å fullamme i 6 mnd...men det sprøs det da...

Hun gulper veldig mye, og kanskje det kan komme seg når hun begynner med fast føde..?

Hun hadde ikke lagt på seg så innmari mye fra 2-3mnd, 270g - men det var jo mer enn storebroren på samme tid, han la bare på seg 100g og da fikk jeg beskjed om å begynne med grøt:o/

Skrevet

Så bra,Alva!!

Veeeeldig deilig når nettene blir roligere,ja.

Føler seg som et nytt mennenske med mer søvn :o))

Krysser fingrene for at det fortsetter som nå!!

Skrevet

Uff, føler med deg, mini var også et mareritt å legge før, men der snudde han faktisk selv helt plutselig da han var omtrent akkurat 4mnd gammel. Plutselig kunne vi bare legge ham i sengen og gå inn igjen å gi smokken 1-4 ganger så sov han (vet at Milla ikke tar smokk), kan jo være hun snur av seg selv også?

Er spent på vektøkning jeg også, mini hadde jo kun lagt på seg 100 g fra 3 til 4 mnd, så da begynte vi med grøt. Lykke til videre og på kontrollen og god bedring! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...