Gå til innhold

Gode tips når lammeskinnet skal vaskes mottas med takk :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har shampo for lammeskinn og vet at det må børstes under yørkin. Andre tips for å få det mykt og godt igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal helst vaskes minst mulig i maskin, heller vaskes av med klut. Om du har vasket det i maskin bør du strekke det før det tørker.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det burde få tørke slik at det får luft både på undersiden og oversiden, f.eks legge det på oppe på tørkestativet uten noe i mellom. Og at det ikke burde tørke i sola, men det er jo liten sjangs for det på denne årstiden da:)

Skrevet

Har vasket vårt flere ganger i maskinen - og de er like fint. Ikke noe børsting eller strekking eller sånt. Men det kommer kanskje ann på kvaliteten på skinnet ??

Eneste utfordring her i gårde er at det tar flere dager å tørke det (lufttørker det), og tassen ligger i det hver natt.......

Skrevet

Kjøpte kattebørste! Nesten som en slags liten "karre". Helt fantastisk!!!

Skrevet

Da jenta mi spydde på det bare stappet jeg det i maskinen på ullprogram (brukte Milo). Børstet det (med hårbørste da jeg ikke hadde noe annet) da det var halvtørt.

Skrevet

Jeg har vasket det billige til rundt kr. 300,00 de selger på Babyshop, det brukes nemlig i vogna og trengte en omgang i vaskemaskinen.

Vakset på ullprogram og la det over tørkestativet og det ble like flott som da det var nytt.

Bli IKKE børstet.

Har ett fra Nøstebarn i senga det har jeg ikke vasket enda (brukt i 21 mnd) men det er jeg litt mer redd for så da vil jeg ah en børste innen rekkevidde.

Skrevet

Sett det på ullprogram ha i milo. Og heng det til tørk og når det er halvtørt(eller hva jeg skal kalle det :-P) gni det inn med flytende Lano, håndsåpe f.eks., det gjør at kjøttet/skinnet blir mykere. IKKE gni inn ulla i seg selv, bare kjøttet!!! :-)

Har gjort det selv, og de har blitt kjempefine.... :-D (tips fra mormor)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...