Gå til innhold

Dere som er flinke til å bake!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lovet å bake en kake til bestemor sin 80-års dag til lørdag,men jeg kan jo VIRKELIG ikke bake... Hehe..skjønner ikke helt hvorfor jeg sa ja.

Pluss at jeg skal jobbe på lørdag, så rett fra jobb til bursdag.

Noen som har enkle & gode oppskrifter på en kake jeg kanskje kan bake fredag...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med ei ostekake da? Det er lett å lage og kan godt lages på fredag:)

225 g bixit kjeks

100g smeltet smør

Knus kjeksene (putt de i brødpose og kjevle de istykker) - og bland med smeltet smør. Ha's i rundform.

1 pk. sitrongele ( halv mengde vann)

1 boks kremfløte

Stivpisk fløten, og bland med geleen (ikke varm)

1 boks lettrømme

2 esker kremost naturell

Røres sammen

110 gr. melis

2 ts vaniljesukker

1 sprut sitronsaft

Ha's i rømmemassen.

Bland alt, og sett kjølig. Ferdig :)

Skrevet

..hva med å kjøpe en slik kakeblandign hvor en tilsetter bare vann og olje.. jeg vet krydderkaka til Mølleren er knallgod...!

http://www.mollerens.no/produkter/kaker/krydderkake.html

den lager jeg selv til egen og min samboers bursdag... skal du lage langpanne, kjøp to pakker.. hvis jeg husker rett er det også glasurmix oppi pakken.. du kan evt. pynte den som du vil.. :)

denne kan du lage dagen før..

Skrevet

- Ja, du må selvsagt ha blandinga i rundforma før du setter den kjølig da ;)

Skrevet

Suksessterte er veldig lett å lage,og det går kjapt! Den kan fryses ned,og er faktisk også veldig god halvfrossen:-)

Har bare oppskrifta på papir,og orker ikke skrive av,men de aller fleste oppskriftene på denna er helt like,så du finner den enkelt om du googler "suksessterte+oppskrift" :-)

Skrevet

Ostekake var veldig lurt!

Pynte med bær eller mandarinbåter eller sånn, så blir det skikkelig proft! Den må lages dagen i forveien, eller i alle fall tidlig på dagen, så det passer jo fint!

Skrevet

kan gå inn på detsoteliv.no. Masse fine og enkle oppskrifter der :-)

Skrevet

2 tips til ostekaken, forresten:

1) hvis du ikke er så glad i sitron, så er den kjempegod med sånn boysenbærgele, evt kirsebær eller bringebærgele i stedet

2) Ikke bruk hurtig-gele!! Det gjorde jeg en gang, og da stivna geleen med en gang jeg blandet geleen med det andre, så det ble fullt av små geleklumper i. Så ikke så lekkert ut..

Skrevet

Tusen, tusen takk!!

Skal prøve en ostekake tror jeg... Menker jeg er litt nervøs, men det går sikkert greit;)

Tror ikke det er noen som har så hæye forventninger til meg...

Skrevet

Et lite tips til =)

Møllerens har ei kjempegod ostekake som er superlettvint siden du kun tilsetter smeltet margarin, vann og fløte!

Og så slipper du å knuse kjeksene til bunnen siden de kommer ferdigknust i pose =)

Ostekaka kan piffes opp med et gelelag på toppen...kjempegod med bringebærgele på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...