Gå til innhold

Hva koster det med bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker ikke innkjøp, kun forbruk.

Lurer på å kjøpe en liten ekstra bil. Eldre type (feks toyota corolla har jeg fått tilbud om nå).

Hva vil dette ca koste meg? Forsikring, vegavgift...andre ting? Jeg forstår jo at det også vil være reperasjoner og det er jo vanskelig å beregne pris på.

Kjøring vil vel ligge på en ca 3 mil om dagen, av og til mindre. Hvor mye koster det ca i bensin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har jo allerede en bil? hvorfor tar du ikke utgangspunkt i det eksisteerende regnestykket?

en vakker dag skal jeg ha meg en liten snedden mini-cab. ikke noe toyota corolla i dette gårdsrommet nei.

Skrevet

Jeg har ikke kostnadstallene i hodet. Får jeg en bilregning betaler jeg den. Husker ikke nå i etterkant hva det er på.

Noen som husker/vet?

HI

Skrevet

En 2000 model bil taper seg i verdi med ca 25 000 kr pr år

Veiavgiften er ca 3 000 kr pr år

Bensin er ca 4230 kr pr år

(Bensinen er på ca 12 kr pr l (bruker ca 0,5 l pr km)= 6 kr pr mil x 3 = 18 kr pr dag for deg da. x 5 dager pr uke = 90 kr pr uke x 52 uker= 4680 kr - 5 uker ferie = 4230 kr)

Forsikring vil være ca 9 000 kr pr år (dersom du ikke har bonuspoeng )

Dersom du lager et regnestykke som "glemmer" verditapet på bilen, og det du betaler for den, samt rentene på den dersom du må ha billån, og kostnadene ved eventuelle reperasjoner, så kommer det på 16 230 kr pr år.

Skrevet

TUSEN TAKK!

Får bilen muligens gratis fra ett familiemedlem, så da er det vel kun omregistrering? Så verditap, og renter er vel ikke så viktig for mitt regnestykke.

16230/12mnd blir ca 1352 i mnd. Det er ikke mye mer enn månedskortet mitt og en ekstra bil vil jo gjøre det enklere.

Tenkte først jeg skulle si nei, gammel bil er dumt tenkte jeg, og det er jo dyrt med bil selv om man får den gratis.

Kanskje det ikke blir så dyrt som jeg trodde.

HI

Skrevet

Husk autopass/bompenger også da... blir litt det også=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...