Gå til innhold

Sjokkert over systemet,mulig EXU en gang til.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innlagt på sykehus natt til i går oga smerter i magen,sannsynligvis er det exu i høyre eggleder.Nå blir det sannsynligvis operasjon i neste uke og da fjerner de siste egglederen min.Hvorfor er jeg så uheldig? herlighet for et styr det har vært i det siste.For over 2 mnd siden testet jeg positivt på gravitest og var så glad for at vi slapp prøverør så var jeg på kontroll flere ganger for å sjekke utvikling,det var noe som ikke stemte da de så bare en eggpose.Det som er så rart er at jeg spurte 2 ganger om det lå i egglederen denne gangen også men det gjorde det ikke.....da de så at dette ikke var normal graviditet tok jeg 2 tab for å støte ut det som var der.Vev fikk jeg beskjed om.Dette var den 13 sept.

Etter en noenlunde normal mens den 13 okt trodde jeg at jeg var komt i gang igjen men husker den var ikke helt som vanlig men tenkte ikke noe mer over det.Nå etter over en uke med smerter gikk jeg til fastlegen for å sjekke det jeg trodde var urinveisinfeksjon.Fikk penicillin av legen SELV om urinprøva var negativ for dette. Han skyldte på for TYNN urin der og da....dro til legen igjen på mandag da smertene ikke var borte.Fortalte også da at jeg hadde testa positivt på gravitest i helga og da skulle jeg bare ta blodprøver for å sjekke hcg(som nå er rundt 200)Jeg fortalte han at hcg kan henge igjen i opptil 9 uker etter aborten og det var det jeg trodde selv også.Legen hadde ikke peiling og ringte på gyn for å høre.Det stemte.Men legen nevnte ikke noe om hva smertene mine kunne være og sendte meg hjem! På tirsdag fikk jeg nok og ringte på gyn selv og fikk komme til UL,Der viste det seg at: enten har jeg en EXU eller muligens cyste på eggstokken.Dette er enda litt usikkert men får vite det neste uke.Legen sa det var 90% sjanse for exu.I tillegg sier han til meg at jeg ALDRI har vært gravid og at egglederen min har aldri fungert...men jeg har jo vært inne før og fått væske gjennom den for å renske opp fikk aldri fortalt at den ikke fungerte!!! Altså: den graviditeten jeg hadde for 2 mnd siden er den SAMME som jeg har nå!! forstå det den som kan.

Så her sitter jeg da,og er blitt feilvurdert av min egen fastlege og egentlig også gyn som ikke så dette da jeg var til kontroll for første gang.Over 2 mnd senere.Hvorfor i det minste sjekker de ikke at alt er i orden etterpå når en har hatt abort? en må passe på alt selv,kan ikke stole på noenting.I dag tenker jeg på å ringe til gyn og få snakke med de for alt er bare helt forvirrende.Er ikke enkelt å gå i sånn uvisshet helt til mandagen.Det som er rart å tenke på nå er at jeg har hatt en følelse på at noe ikke var rett helt fra begynnelsen.Utrolig viktig å lytte på sin egen magefølelse og intuisjon...

En ting er sikkert prøverør må vi ha.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv, typisk helse norge. det var utrolig leit å høre dette som du forteller, men du er ikke alene om å bli feil vurdert. Jeg har blitt fortalt at ingenting var galt med meg når det er noe rammlene galt. dessuten fant jeg det ut selv, helt tilfelldig. Jjeg har måtte vurdert mine egne blodprøver. Jeg har mest sannsynlig mistet 2 ganger pga lege feil, hun kan ikke en dritt om stoffskifte. Jenta mi døde nesten i magen pga at de ikke klarte å fange opp morkake svikt. Jeg gikk 2,5 mnd å sa at magen var sluttet å vekse, å de gjorde ingen itng. Har enda merpå lager, men skal gi meg nå

Poenget er at jeg er enig med deg, man må stole på seg , kan ikke stole på noen andre.

Håper at det ordner seg for deg nå.

Lykke til

Skrevet

Takk for støtte tryne,det er bare helt utrolig at det går an! er helt sjokka.Det skal jo ikke være sånn.Håper det ordner seg snart for dere også.Klem

Skrevet

nei det skal ikke være sånn. Jeg stoler ikke på noen i helsevesenet lengre, man vet jo aldri hva man treffer på. Jeg har sluttet å gå til denne legen, hun kan jo ikke en dritt. Jeg har vert min egen lege i mange år jeg.

Nei, nå håper jeg at du lykkes, og stol på magefølelsen din:)

Skrevet

Stakkars deg, dette hoertes helt fryktelig ut, jeg snakker om uvissheten!! Og at man skal holde paa aa overtale instanser til aa faa oppmerksomhet og den type sjekk man trenger. Det maa vaere veldig vondt aa gaa og lure saann. Har ikke saa mye mer lurt aa si, men lang troesteklem fra meg. Haaper det ordner seg i en eller annen retning og at du har noen rundt deg naa.

Klem fra meg.

Skrevet

Hm, din historie var ikke hyggelig lesing. Får håpe de finner ut av det. Ikke gi deg. Men et råd, får du akutte smerter i magen må du på legevakt omgående. Jeg hadde xu i vinter der egleder sprakk. Merket smerter hjemme kl 4 og lå på operasjonsbordet før kl 6. Da hadde jeg indre blødninger på 1, 8 liter. Det er ikke noe å spøke med.

PS, jeg er 5 uker på vei nå med 1. IVF så det er absolutt en løsning for deg.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...