Gå til innhold

Skoliose/skjev rygg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen voksne med skoliose her inne? Lurer bare på hvordan deres rygg fungerer og om dere har mye smerter. Jeg har en god del ryggvondt og plager som skriver seg fra ryggen. Er bare ute etter å høre andres erfaringer da det er lite info og få av min egen lege på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det.. Gikk med korsett fra 1klasse til 10ende klasse og opererte inn div metall da og tre år senere måtte jeg operere det ut igjen siden kroppen støta det fra seg og det begynte å gro seg ut av ryggraden. Det var jæææ vondt for å si det mildt og de smertene har satt seg godt i skuldrene mine nå etterpå siden jeg gikk mye med hevede skuldre den gangen.

Men ryggen kan jeg ikke si at jeg er mye plaga med.. Er stiv i ryggen da, og om jeg står og går lenge kjenner jeg det godt, men ellers fungerer den greit..Her er det nakke og skuldre som er veldig mye vondt for min del iallefall...

Men jeg frykter at når jeg blir eldre, at ryggen blir vond da :( Sikkert lurt å være i mye fysisk aktivitet..

Skrevet

Uff da.Hørtest ikke noe godt ut. Min skoliose blir skjevere å skjevere ettersom jeg blir eldre, er snart 30 nå. Så det er jo kansje lurt at du tar en kontroll av og til med røntgen slik at du følger med utviklingen. Ja, bevegelse og trening gjør godt, bare man tar seg tid til det:)

Skrevet

Det er ganske vanlig faktisk, og mange har det, uten å være klar over det. Mens andre er veldig plaget. Kommer an på graden.

Skrevet

Ja, det stemmer.Men min grad er stor.70 grader på det meste, sitter i brystregionen.Så det er nok derfor jeg sliter en del.Blir operert når graden når 75 grader.Har ikke lyst til det, men må man så må man.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...