Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Min mann reiser en del i jobben. Er ikke alenemor, men gressenke:) Har to små, og mitt problem er at jeg ikke får regnestykket til å gå opp når jeg er alene. Hvordan få tid til alt? Er det noen med to små barn der ute som kan hjelpe? Jeg lurer på hvilke rutiner dere har for kveldstell? Jeg må ha mine små under overvåking - noe som ikke er lett. De skal legge seg samtidig, men på hvert sitt rom. Hva gjør barna dine på når du lager middag eller gjør husarbeid? Jeg trenger rett og slett tips til å gjøre hverdagen lettere. Ikke så lett å tenke som en når man som oftes er to.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Jeg har to små hjemme på 1 og 3 år. Er gressenke som deg, men har også vært alenemor frem til nylig Vi fant sammen igjen, uansett... Jeg har lært meg å tåle litt kaos Gjør litt her og litt der når ungene leker rundt meg. Har hus med to etager, så jeg tar dem med der jeg holder på. Men mesteparten gjør jeg somregel etter leggetid Og det litt kjapt! For jeg vil nyte alenetiden min Den store husvasken tar jeg når mannen min er hjemme og hjelper til Ellers holder jeg bare de vanlige tingene på stell. Lager mat når de er rundt meg, men har alt godt sikret rundt komfyren osv. Vi spiser kvelds sammen alle tre og etterpå går vi på badet der den ene leker, mens den andre får stell og tannpuss - og omvendt. Så er det natta! Det som er viktig er at disse rutinene er like hver dag og kveld, også når pappa er hjemme! For ellers går alt i surr. Både for liten og stor Og det blir mye mer styr for mamma når hun igjen er alene med ansvaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå