Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Lille snuppa og jeg har laget en koselig aktivitet som vi driver med sammen :-) Vi har tatt solsikkefrø i fuglehuset og hengt opp meisboller osv. Og vi har storkost oss ved å sitte i kjøkkenvinduet og se på alle fuglene som har boltret seg ute :-) Men nå..... Nå har de ekle kattene, som ikke har vært noe særlig i hagen vår før, slått leir.. Jeg vil ha de bort, så kom med ALLE gode tips for å holde utenfor tomtegrensa mi :-)
LadyLuck & Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 finnes noe du kan strø som kattene ikke liker lukta av, men husker ikke navnet Sølvpapir funker (katten tør ikke g på det) men det kan jo fort bli dyrt
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 sprut vann på dem! ikke så mye at det bli dyremisshandling, men sån at de stikker:) gjør det hver gang de kommer
flypapir Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Prøv å legg ut appelsinbåter... Mener å ha hørt at det holder kattene unna, men har ikke prøvd det selv.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2007 Jeg er villig til å prøve det meste :-) Er ikke interessert i å ha katter rundt huset mitt, er allergisk og vil ikke at snuppa skal klappe de osv. Og de søte fuglene forsvinner jo også, og det var jo en skikkelig kose aktivitet. Snuppa er jo så søt når hun gir dem solsikkefrø :-)
Gjest Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 eddikvann. ikke på katta da, på bakken...
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2007 Så hvis jeg heller ei hel flaske ufortynnet edikk rundt der vi har fuglematen vil kattene skygge banen?? Og hvis jeg følger opp med sånt pulver ei her nevnte så burde det gjøre trikset??
LadyLuck & Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 skremmer du katten nok, å kommer den ikke igjenn med det første =)
Gjest Skrevet 15. november 2007 #9 Skrevet 15. november 2007 haha, ikke hell en flaske eddik på fuglematen ihvertfall!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. november 2007 Hehe, nei tenkte å ikke ta det på fuglematen :-) Fuglematen er heldigvis oppe i fuglehuset(halvannen meter opp) samt på ei høy lampe slik at jeg tror ikke kattene når de når de nyter festmåltidet :-) Takker for alle svar! Må jo passe på disse søte små fuglene for snuppa mi :-)
Sylwania Skrevet 15. november 2007 #11 Skrevet 15. november 2007 Du kan gå på felleskjøpet, der har de noe som kattene hater lukta av. Husker ikke hva den pakken heter lenger... Den inneholder i hvertfall bare naturlige ting urter osv...med en gang man har hatt utover det pulveret lukter det middagsmat med myye hvitløk i : ) Det er to poser inne i pakken og jeg tror ikke det var så dyrt. Det er heller ikke farlig hvis barn skulle finne det på bakken før det har løst seg helt opp siden det er av "naturlige ting". Vi var plaget med katter som tisse under trappa og de ble borte samme dag som pulveret ble hatt utover.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 15. november 2007 Da skal jeg dra på nærmeste FK etterpå :-) Når jeg kom ut med edikkflaska hadde den ene katten satt seg på vent under fuglehuset igjen.. Men skal si det ble fart på katta når jeg helte en flaske edikk rundt der... Hehe Så da får vi se om det hjelper!
Sylwania Skrevet 15. november 2007 #13 Skrevet 15. november 2007 Salmiakk, eddikk, appelsinbåter osv... har ikke så veldig stor effekt i lengden Noen katter liker nemmelig sterke lukter.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 15. november 2007 Så det du sier at nå kan det hende det kommer noen andre katter og camper her istedet?? NEI!! Vil ha de vekk!!
Sylwania Skrevet 15. november 2007 #15 Skrevet 15. november 2007 Ja ; ) Dyrelegen jeg var assisten for før mente i hvertfall det. Han sverget til det pulveret jeg ikke husker navnet på.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 15. november 2007 Å nei, og nei. Jeg håper virkelig ikke at det kommer noen andre katter. Men får komme meg ut senere i dag for å finne pulver.. Må jo gå ann å bli kvitt disse dyrene!?
lenej :o) Skrevet 15. november 2007 #17 Skrevet 15. november 2007 pepper! her bruker jeg å strø sånn halv-grovt kvernet pepper akkurat i portåpningen, der de kommer inn, og de kommer ikek mer nå! fikk et tips om å legge ut små skåler med frostvæske, da kakkene liker sødmen i den, drikker det, går vekk, og dør. men jeg er altfor glad i katter, til å gjøre noe sånt da... men pepper er harmløst nok til at jeg gjør det heller
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 15. november 2007 Det ser ut til at det hjalp med ei flaske eddik :-) Iallefall foreløpig.. Nå er det ingen katter i sikte, fuglene er tilbake i stort antall og det lukter edikk i hele gårdsplassen! Så nå kan snuppa kose seg i kjøkkenvinduet igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå