Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Heisann alle sammen Jeg lurer på om jeg er gravid (veldig nylig!), og da er terminen rundt midten/slutten av august vil jeg anta. AKKURAT da skolen begynner igjen.. jeg har veldig lyst til å fortsette i samme klasse osv. Har jeg mulighet til å få begynne i sept?? Er det for tidlig for barnet? (Som da blir hjemme med sin far..) eller ?? Hvordan er dette i forhold til skolen og regler? Hjelp noen...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Jeg er oxo i samme situasjon. Håper noen vet svaret.. venter å venter... ;P
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Hva slags skole går du på? Videregående, høgskole...?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 går første året på høgskole ( er 3 årlig linje)
Erisa* Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Jeg er medisinstudent, og kjenner noen som har gjort det slik, begynt på igjen med en gang etter fødsel. Det kommer nok litt an på hva du studerer, om det er mest forelesninger eller om det er praksis akkurat da.. Men de jeg kjenner som har gjort det syns det var veldig tøft. Det gikk, men det var hardt. Flere av dem ville ikke gjort det igjen. En jeg vet om begynte slik, og så fant hun ut at det bare ikke gikk, og fikk ordna slik at hun fikk permisjon likevel. Det er jo en mulig løsning. Jeg kommer bare til å ta permisjon i ca 2 mnd før jeg begynner på igjen så smått, begynner for fullt 3 mnd etter termin. Syns det er litt tidlig, men sånn må det bare gjøres for å ikke havne på et kull som følger en annen studieplan enn meg:) Du må nesten kjenne etter selv hva du tror vil bli best! Kun du vet hvor mye krefter du har, og hvordan studiet ditt fungerer! Lykke til i alle fall!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 Jeg har ikke mye forelsninger, men vi jobber mye praktisk. (Har blant annet drama..) Men, må jeg ikke enten begynne fra skolestart eller vente 1 år? Eller kan jeg begynne på i okt feks?? Usikker..
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Tror det burde ordne seg med en kort permisjon. Tenker du da å starte i september, sa du? Når er termin? Husk at du må regne 2 uker + / -, altså hvis du har termin f. eks 14. august er det like sannsynlig at du føder 1. som 30. august. Så bare å håpe at du har termin tidlig.... Selv har jeg termin i januar, og går sannsynligvis glipp av 3-4 samlinger (studerer 50% ved HiNT). Forsto det på lærer som at det ikke var noe stort problem. Men jeg er i en heldig situasjon; mannen min har fri hele januar og februar, så han skal være med for å være sammen med ungen mens jeg har undervisning. Hvor i landet er det du studerer? Tror det er litt forskjeller på hvor "greie" de ulike høgskolene er...
Erisa* Skrevet 16. november 2007 #9 Skrevet 16. november 2007 Det er nok veldig avhengig av studiet ditt, og der kan jeg ikke hjelpe deg, er jeg redd. Ring til skolen din og spør hvem du skal snakke med om sånt, og avtal en time. Så skriver du ned alle spørsmålene du har før dere møtes, slik at du kan få svar på alt du lurer på. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå