Gå til innhold

Noen andre med hovedfag/cand.philol fra universitetet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innen humaniora?

Hva jobber dere med nå?

Jeg sliter sånn med å få en fast jobb, selv med topp resultater og masse relevant erfaring underveis *sukk* Så nå begynner jeg å bli åpen for det meste. Vurderer å omskolere meg :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Humaniora kan vaere litt tricky...selv er jeg realist, men har flere venniner med ok jobber (som har gaatt paa hf). Hva slags fag har du da?

Skrevet

Har ikke så veeldig lyst til å skrive faget mitt her siden det er så få som fullfører hovedfag i det.

Hva jobber hf-venninnene dine med da? :)

Skrevet

- UD, hun har spraak + historie.

- Sosialkontor (tilrettelegging for flyktninger), spraak + sosiologi

- Laerer pa vdg skole

- Raadgiver i oljefirma ved virksomhet i utlandet (historie, spraak og div annet snacks)

- Konsulent for forsikringsfirma, vurderer risiko og samler inn info om div ting (De nedenfor har litt saere fagsammensetning jeg kanskje ikke burde "avsloere")

- Spraakvasker

- Reklamekonsulent

- Spraaklaerer

Det er det jeg kommer pa na av hf/sv venniner. Men alle jobbet hardt for a finne jobber de opplevde som interessante. Hvis du gaar paa uio vil jeg ogsaa tipse om karrieresenteret, de er dyktige :)

Skrevet

Tusen takk - jeg er ferdig utdannet. Har hittil bare søkt på "snevre" jobber ut fra utdanningen min - du fikk meg til å tenke litt videre på det. Jeg kan sikkert ta meg en tur oppom karrieresenteret selv om jeg ikke går der lengre også... Lurer evt litt på å betale for en profesjonell coach for å få litt nye tanker og ideer. :)

Tar gjeeeeerne imot flere svar om det er flere med universitetsbakgrunn her inne!!! :-D

Skrevet

Har en kombinasjon mellom hf og sv, så jobb mulighetene blir litt større da. De fleste av mine venner med cand philol jobber i administrative stillinger på universitet, lærer i vgs eller jobber med informasjon Hva med ped? Gode tider for lektorer snart, både lønn og arbeidstid er praktisk med barn.

Skrevet

Kjenner nesten ingen som får jobb som er relevenat for utdanningen i "snever" forstand med hf bakgrunn. Vanskelig for sv også. Det er jo få vitenskaplige stillinger eller direkte relevante jobber. De fleste jeg kjenner får jobb gjennom andre kjente eller på bakgrunn av organisasjonsvirksomhet i studietiden.

Skrevet

Har lærerforeldre og lærersøster og har selv sverget på å aldri bli lærer - dessverre. Tror jeg kunne blitt en god lærer, men jeg har virkelig ikke lyst til det med tanke på så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...