Gå til innhold

Til dere som har dårlig råd og ikke penger til juelgave.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg ikke dere som har penger til det, men som bare får det litt trangere ellers. Men som virkelig ikke har penger til det, som evt går på bekostning av mat.

Om noen hadde tilbud seg å hjelpe dere med julegaver, ikke store greier men litt. Hadde dere tatt imot det? Selv om det var fra en vilt fremmed?

Strikkede sjerf er gitt til barn i Romania i år. Mine barn besøker noen av disse hvert år sammen med sin tante, når de er på ferie her hvert år. Kjenner til de som gjør dette for de barna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det du peker på nå, noe av problemet med veldedighet? Vi mener det så godt, men samtidig gjør vi de som får våre flotte gaver så bitte små. Og uansett hvor uselviske våre motiver er vil det ikke hjelpe for den som mottar.

Skrevet

Vil jeg gi til veldedighet gir jeg til redd barna, sos barnebyer osv.

Jeg ønsker å hjelpe til med å lage en litt hyggligere jul for noen. Har vært der selv da jeg var liten, så jeg vet litt hvordan det er. Selv om vi ikke var lutfattige. Vi gav avkall på julegaver osv, for å kos oss litt med mat istede i julen osv.

Har hjelpt ett søskenbarn i mange mange år, som også har sliti. Som nå klarer seg veldig bra økonomisk. Som hun sier, jeg er glad for at folk bryr seg. Hjalp meg med småting, og ikke bare stappet penger i lommen på meg, det hadde føltes nedverdigende og til bry.

Ikke er jeg rik, jeg klarer meg fra mnd til mnd, men kan ikke gjøre alt hva jeg vil. Men å hjelpe til med små ting, som for meg ikke koster så mye mer enn litt tid og energi klarer jeg fint. Og jeg vil ikke trenge meg på, men hjelpe en som ønsker det. Forskjell på å presse seg på å legge penger i lomme, enn å hjelpe til med småting som de faksitk ønsker selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...